پنجمین بانك 17 تیرماه در فرابورس پذیره نویسی می كند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرابورس ایران ،'حسن محمد تبار' گفت: بانك خاورمیانه 48 سهامدار حقیقی و 3 سهامدار حقوقی، 4 هزار میلیارد ریال سرمایه دارد كه ازاین مبلغ 2هزارو 65 میلیارد و 491 میلیون ریال از طریق موسسین بانك تامین شده و یكهزارو 934 میلیارد و 509 میلیون ریال با پذیره نویسی تامین می شود.

وی ادامه داد:قیمت هر سهم در پذیره نویسی هزار ریال است كه ازروز شنبه 17تیر به مدت 10روز از طریق شبكه كارگزاری فرابورس ،انجام می شود .

محمد تبار با اعلام اینكه نماد معاملاتی از ساعت 8:30 صبح شنبه آینده (17 تیرماه ) سفارش خرید را ثبت می كند، تصریح كرد: شركت تامین سرمایه سپهر در صورت عدم تكمیل پذیره نویسی تا سقف 5 درصد از سهام بانك متعهد به پذیره نویسی باقی مانده سهام شده است.

وی افزود: شركت كارگزاری سهام پویا عامل فروش تعیین شده است و حداكثر میزان خرید سهام برای هر كد مالكیت اشخاص حقیقی 50هزار سهم و برای اشخاص حقوقی 100هزار سهم در نظر گرفته شده است .

محمد تبار تاكید كرد : سرمایه بانك نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانك ها و موسسات اعتباری تامین شود و پذیره نویسان می بایست فاقد هرگونه بدهی غیر جاری به بانك ها و موسسات اعتباری باشند.

وی همچنین تصریح كرد: موافقت هیات موسس با تخصیص سهام بیشتر از حداكثر تعیین شده، به منزله تخصیص قطعی سهام نبوده و منوط به وجود سهام متناسب در زمان عرضه و با رعایت تشریفات مربوط به معاملات در فرابورس است.

معاونت نظارت و عملیات با اشاره به اینكه هیچ یك از بانك ها اعم از دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری نمی توانند مالك بیش از یك درصد سهام بانك شوند،‌ادامه داد: اشخاص حقوقی غیربانكی كه بخشی از سرمایه و یا سهام آنها متعلق به دولت و یا شركت های دولتی بوده و یا تحت مدیریت بخش دولتی قرار دارند نمی توانند در بانك ،سهامدار باشند.

وی با اشاره به ممنوع بودن خرید سهام با استفاده از كد خرید گروهی 'ددد'گفت:خرید سهام از طریق شبكه كارگزاری فرابورس ایران مستلزم وجود كد سهامداری فعال در سیستم شركت سپرده گذاری مركزی است و خریدارانی كه كد سهامداری ندارند می توانند با مراجعه به یكی از كارگزاری های فرابورس نسبت به درخواست كد سهامداری اقدام كنند.

محمد تبار افزود: كارمزد ها و هزینه های پذیره نویسی سهام توسط ناشر و براساس ضوابط سازمان بورس پرداخت می شود بنابراین خریداران تنها مبلغ یكهزار ریال را به ازاء هرسهم در پذیره نویسی پرداخت می كنند .

به گفته وی با توجه به بند ب ماده 99 قانون برنامه پنجم توسعه ،پس از ثبت شركت در مرجع ثبت شركت ها ،نماد معاملاتی سهام بانك خاورمیانه در فهرست نرخ های بازار پایه درج می شود.

محمد تبار یاد آور شد: بانك مركزی در روز 23 اسفندماه 1390 مجوز اولیه بانك خاورمیانه را صادر كرد كه مجوز پذیره نویسی آن در روز 31 خرداد امسال پس از بررسی های لازم در سازمان بورس صادر شد.

اقتصام** 9141**1601





:: برچسب‌ها: قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: