میزان مبادلات تجاری ایران و سوریه ناكافی است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران ' حمید صافدل ' روز سه شنبه در همایش بررسی فرصت ها و چالشهای ناشی از برگزاری ترتیبات تجارت آزاد با سوریه با اشاره به ساختار تعرفه ای كشور سوریه و روابط دو جانبه افزود: با توجه به تحولات منطقه و اراده دو كشور بر توسعه روابط اقتصادی، توافقنامه طرفین فرصتی مناسب برای تجار و بازرگانان ایران و سوری جهت گسترش میزان همكاری های اقتصادی است.

وی بازار سوریه را به عنوان مقصد كالاهای صادراتی ایران مناسب ارزیابی كرد و گفت : در سال های گذشته به دلایل مختلف ورود و تجارت در این بازار توسط ایران رونق نداشت و بسیاری از فرصت های تجاری را به رقبا واگذار كرده بودیم و امیدواریم با این توافق حاصل شده بتوانیم عقب ماندگی گذشته را جبران كنیم.

وی با اشاره به بند های مختلف توافقنامه تجارت آزاد ایران و سوریه تاكید كرد: كاهش تعرفه های بازرگانی بین دو كشور قرار بود در طول پنج سال تدریجاً اتفاق بیافتد كه با درخواست طرف سوری و موافقت ایران این رویداد تجاری یكساله به اهداف تعرفه ای تعیین شده دست خواهد یافت.

صافدل افزود: با این توافقنامه زمینه برای حضور بخش خصوصی در بازار سوریه فراهم شده است و امیدواریم تجار و بازرگانان از همه ظرفیت های پیش بینی شده در این سند بهره برداری كنند.

كاردار سوریه نیز به نیابت از سفیر این كشور درایران ضمن تقدیر و تشكر از مسئولان تجارت خارجی كشورمان برای برگزاری این همایش گفت: كشور سوریه متاسفانه در یكسال گذشته با تهاجمی ناجوانمردانه از سوی دشمنان مواجه بود كه حوشبختانه این مسایل و مشكلات روز های پایانی خود را طی می كند و به زودی شاهد برقراری آرامش و امنیت كامل در سوریه خواهیم بود.

وی همچنین وعده داد سفارت سوریه به نمایندگی از دولت این كشور تمام تلاش خود را برای بهره مندی حداكثری از این توافقنامه و حل مشكلات تجار و بازرگانان دو كشور به كار بندد.

همایش بررسی فرصت ها و چالشهای ناشی از برگزاری ترتیبات تجارت آزاد با سوریه با هدف سنجش و بررسی دقیق تر شرایط حاصل از این رویداد تجاری و تاثیر گذاری آن بر مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو كشور برگزار شد. **1933**1319





:: برچسب‌ها: هاوایی , انگلستان , لا ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: