البغدادی از تائید یا تكذیب كمك قذافی به ساركوزی خودداری كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'البغدادی المحمودی' روز سه شنبه در جریان دیدار شماری از خبرنگاران با وی در زندان طرابلس گفت: قدافی و ساركوزی هر دو رفته اند و این موضوع (كمك قذافی) اكنون در دادگستری فرانسه در حال بررسی است و من نمی توانم چیزی در این باره بگویم و آن را تائید یا تكذیب كنم.

این نخستین اظهارات البغدادی دراین زمینه به رغم سخنان وكیل وی و یك هفته بعد از اقدام تونس مبنی بر تحویل وی به دولت لیبی است.

'بشیر السید' وكیل تونسی المحمودی سوم ماه 'می' گذشته به نقل از وی گفته بود: معمر القذافی و مسئولانی كه با وی كار می كردند، به ستاد ساركوزی در انتخابات 2007 كمك كردند.

وكیل تونسی البغدادی به نقل از نخست وزیر سابق لیبی گفته بود:‌ در این معامله یك سند رسمی متعلق به صندوق سرمایه گذاری آفریقا (صندوق سپرده گذاری درآمدهای نفت لیبی در آفریقا) وجود دارد كه 'موسی كوسا' (رییس دستگاه اطلاعاتی و وزیر خارجه رژیم سابق) و به دستور سرهنگ معمر قذافی آن را امضا كرده است.

نخستین اتهامات از این دست، توسط سیف الاسلام پسر معمر قذافی در ماه مارس 2011 مطرح گردید.

این موضوع كه در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر فرانسه نیز مطرح و روی پایگاه خبری 'مید پارت' منتشر شد، بیانگر این بود كه طرابلس با كمك 50 میلیون یورویی به ستاد انتخاباتی ساركوزی در سال 2007 موافقت كرده است.

ساركوزی با تكذیب این موضوع، اتهامات یاد شده را اقدامی حقیرانه توصیف كرد و با ارایه شكایت علیه 'مید پارت' تاكید كرد، سندی كه امضای موسی كوسا را به همراه دارد، جعلی است.

دادستانی پاریس نیز در تاریخ 30 آوریل تحقیقاتی را در ارتباط با اتهام جعل و استفاده از اسناد جعلی و انتشار اطلاعات كذب به جریان انداخت.

از سوی دیگر برخی رسانه ها نیز در این باره گزارش داده اند كه البغدادی نخست وزیر رژیم سابق لیبی در گفت و گو با خبرنگاران ابراز بی گناهی كرده و آمادگی خود را برای محاكمه اعلام داشته است.

وی در این باره گفته است: من آمده ام مردم لیبی مرا محاكمه كنند، من دغدغه آشكار شدن حقیقت را دارم، زیرا به خود و به بیگناهی ام اطمینان دارم.

آخرین نخست وزیر رژیم قذافی در پاسخ به این پرسش كه چرا تا سرنگونی رژیم قدافی به وی وفادار مانده است ادعا كرد: بیم آن داشتم كه لیبی به مستعمره تبدیل شود.

وی همچنین اظهار داشت: نكته منفی در انقلاب لیبی مداخله خارجی بود.

البغدادی المحمودی كه به مدت 9 ماه در تونس زندانی بود، در تاریخ بیست و چهارم ژوئن (چهارم تیر) به لیبی تحویل داده شد.

*مترجمام**1480** 3404





:: برچسب‌ها: اسپانیا , سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: