بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در این بیانیه كه چهارشنبه شب صادر شد، آمده است: چهاردهم تیر ماه سی امین سالگرد ربایش چهار نفر از دیپلمات های ایرانی در لبنان است. در حالی كه خانواده های گرامی این عزیزان در آستانه نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) همچنان امیدوار به آزادی فرزندان خود از زندان های مخوف و سری رژیم صهیونیستی و چشم به راه بازگشت آنان به میهن اسلامی هستند.

به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امورخارجه، پیگیری آزادی و بازگشت چهار دیپلمات ایرانی به آغوش خانواده های گرامی شان همواره یكی از اولویت های اساسی و اصلی وزارت امورخارجه جمهوری ا سلامی ایران بوده است و دستگاه دیپلماسی با بهره گیری از تمامی ظرفیت و توان دیپلماتیك، سیاسی، حقوقی و كنسولی خود در ابعاد دوجانبه منطقه ای و بین المللی در این راستا تلاش كرده است.

در ادامه بیانیه افزوده شده است: بدیهی است به دلیل ربایش و بازداشت دیپلمات های ایرانی در زمان اشغال خاك لبنان توسط رژیم صهیونیستی و تحویل ایشان به آن رژیم بر اساس شواهد و قرائن متقن موجود اعتقاد بر این است كه بین عاملان این جنایت و رژیم صهیونیستی همكاری و هماهنگی وجود داشته و لذا مسئولیت حفظ جان و آزادی این چهار دیپلمات متوجه رریم اشغالگر قدس و عاملان این ربایش است.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است:‌ با توجه به اینكه تلاش های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران و خانواده های این عزیزان برای اطلاع از سرنوشت دیپلمات های خود همواره با كارشكنی و بی توجهی غیرانسانی رژیم صهیونیستی همراه شده است، لذا جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تشكیل كمیته حقیقت یاب بین المللی در این خصوص كه كماكان از سوی سازمان ملل متحد بی پاسخ مانده است، یادآور می شود.

وزارت امور خارجه ایران در ادامه خواستار توجه ویژه همه محافل سیاسی و بین المللی جهان بخصوص دبیركل سازمان ملل و نیز كشورهای حامی رژیم صهیونیستی برای تحت فشار قرار دادن این رژیم در جهت تعیین سرنوشت و آزادی این عزیزان است و دولت و مردم ایران و خانواده های آنان در این راستا بر مسئولیت نهادها و مجامع و سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر در رسیدن به حقیقت این موضوع در زندان های رژیم صهیونیستی تاكید می نمایند.

**1532**1368**





:: برچسب‌ها: عکس , سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: