استادی : باید به شبهات مربوط به مهدویت با جدیت پاسخ داد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، وی پنجشنبه شب در گردهمایی ائمه جماعات شهرستان قم اظهار داشت: بهترین راهكار برای پاسخ به شبهات طرح شده از سوی دشمنان در خصوص مهدویت اتكا به محكمات و روایات جدی و معتبر در این زمینه است.

وی ادامه داد: روایات آورده شده در مورد اثبات مساله مهدویت و امام زمان(عج) مانند آیات قرآن بر دو نوع محكمات و متشابهات است.

آیت الله استادی با بیان اینكه كل روایات آمده در مورد آخرین امام شیعیان (عج) چه در منابع شیعی و سنی از 1500 روایات فراتر نمی رود، اظهار داشت: برخی از این روایات در منابع معتبر مانند اثر آیت الله صافی چند بار آورده شده اند كه به این خاطر برخی آنها را بالغ بر 30 هزار روایت قلمداد می كنند.

وی با تاكید بر توجه نمودن بر روایات محكم اظهار داشت: آنچه كه باید بیشتر مدنظر قرار گیرد و به مردم نیز انتقال داده شود همین روایات جدی و معتبر در مورد مهدویت است كه در واقع همان روایات نقل شده از اهل بیت(ع) است.

استادی با بیان اینكه در بیش از 600 روایات از كتاب ها و منابع معتبر اسلامی، به وجود 12 امام اشاره شده است، افزود: یكی از محكمات امام زمان (ع) را فرزند امام حسن عسكری (ع) و نوه امام هادی (ع) می داند كه این خط بطلانی بر هر گونه ادعای كذب است.

آیت الله استادی در پاسخ به شبهاتی نظیر اینكه اگر امام زمان (عج) با ظهور خود جهان را پر از عدل و داد می كند، پس چرا نظام اسلامی در تلاش برای انجام این كار است، افزود: نظام اسلامی تنها بخشی از جهان است ولی امام زمان (ع) كل دنیا را سرشار از عدل و داد می كند.ك/2

7406/ 550/ 536





:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: