كارگاه تئاتر عروسكی كشور در فارسان به كار خود پایان داد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا،این كارگاه سه روزه و با حضور 35 نفر از فعالان تئاتر عروسكی كشور از سوی دفتر یونیمای مبارك ایران در روستای ده چشمه شهرستان فارسان برگزار شد.

رییس هیات مدیره یونیمای ایران گفت: روستای ده چشمه ظرفیت بالایی در نمایش عروسكی دارد و این روستا می تواند به مهد هنر نمایش عروسكی جهان تبدیل شود.

' حمیدرضا اردلان ' در این كارگاه افزود:احیای هویت عروسك های بومی و محلی ایرانی و معرفی عروسك های بومی استان ها به خانواده ها، می تواند از ورود عروسك های غربی كه هویتی غیر ایرانی دارند جلوگیری كند.

به گفته وی، راه اندازی نخستین دفتر روستایی یونیمای مبارك جهان در روستای ده چشمه فارسان گام بلندی برای احیای عروسك های بومی و محلی ایران است تا به واسطه آن بتوان از ورود فرهنگ بیگانه جلوگیری كرد.

وی گفت: در چهارمحال و بختیاری عروسكی به نام بازبازك وجود داشت كه در بین كودكان بختیاری جایگاه مهمی دارد و برای معرفی و شخصیت پردازی آن برای كودكان باید هنرمندان این استان تلاش فراوانی داشته باشند.

مسوول دفتر مبارك یونیمای ده چشمه فارسان گفت:در این كارگاه سه روزه كه با حضور 'حمید رضا اردلان' و 'پوپك عظیم پور' برگزار شد، مبانی تئاتر مدرن شیوه اجرای تئاتر مدرن عروسكی تدریس شد.

'فرشید بزرگ نیا' در گفت وگو با ایرنا افزود:این كارگاه در راستای تقویت بنیه علمی هنرمندان عرصه عروسك سازی و تئاتر عروسكی برگزار شد و درصورت حمایت مسوولان این كارگاه در تمام استان برگزار خواهد شد.

این بازیگر و كارگردان با سابقه تئاتر كشور ، ابقای عروسك های سنتی چهارمحال و بختیاری و جایگزینی فرهنگی آنها به جای عروسك های غربی را مهمترین فعالیت این اتحادیه در استان برشمرد.

به گزارش ایرنا،روستای ده چشمه در 40كیلومتری مركز چهارمحال وبختیاری، تنها یادمان مكتوب انقلاب مشروطه در كنار پیرغار این روستا قرار دارد و روستایی هنر پرور و هنر خیز در حوزه تئاتر می باشد.

7359/ 640





:: برچسب‌ها: معماری ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: