مقابله با عقاید انحرافی مهدویت نیازمند بهره گیری از منابع متقن است
نوشته شده توسط : breketid

'ابراهیم شفیعی سروستانی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: برخی گروه ها و فرقه ها بی اطلاع از معارف مهدوی و شاید به لحاظ امور دنیوی و خواسته های منفعت طلبانه به اندیشه های مهدوی آسیب رسانده و چه بسا موجب سست شدن پایه های اعتقادی مردم در این رابطه می شوند.

وی ادامه داد: تغذیه معنوی قشرهای مختلف مردم بویژه نسل جوان كه همواره به دنبال آگاهی از معارف ناب و اصیل مهدوی هستند گام موثری است كه اگر با جدیت برداشته شود اجازه فعالیت به جاهلان فرصت طلب را نخواهد داد.

پژوهشگر حوزه مهدویت توضیح داد: آنچه در عصر غیبت در روایات مهدوی مورد توجه و اهمیت قرار گرفته، معرفت امام عصر، منتظر بودن، عمل به شرایط انتظار و تكالیف منتظران است تا به این وسیله شرایط برای ظهور منجی عالم بشریت مهیا شود.

وی افزود: شیعه منتظر در زمان غیبت وظیفه دارد نسبت به امام زمان خود و آنچه كه زمینه ساز ظهور است معرفت پیدا كرده و تمامی تلاش خود را در جهت روشن نگه داشتن چراغ امید و انتظار فرج تا محقق شدن زمان ظهور به كار گیرد.

مدرس دانشكده صدا و سیما ادامه داد: در روایت های متعددی تاكید شده برای منتظران واقعی تفاوتی ندارد كه ظهور را درك كنند یا نكنند چون آنها در عصر غیبت نیز در خدمت امام زمان خویش هستند.

وی افزود: چنانكه در روایتی از امام صادق (ع) می خوانیم 'هر كس بمیرد در حالی كه منتظر این امر باشد همانند كسی است كه با حضرت قائم و در خیمه اش باشد.'

دبیر تحریریه موسسه موعود عصر (عج) افزود: بنابراین اگر كسی در عصر غیبت مومنانه زندگی كند، از بدی ها و زشتی ها دوری گزیند، خصلت های شایسته را پیشه خود سازد و وظایف و تكالیف كه در صحنه فردی و اجتماعی متوجه اوست به درستی به جا آورد و در انتظار ظهور امامش باشد خداوند متعال فرج و گشایش واقعی را كه همان یافتن راه هدایت، رستگاری، رسیدن به سعادت و نیكبختی در دنیا و آخرت است نصیب او می سازد.

فراهنگ ** 1883





:: برچسب‌ها: حزب , موسیقی , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: