برقراری روابط لبنان با لیبی تا تعیین سرنوشت امام موسی صدر منتفی است
نوشته شده توسط : breketid

شیخ 'حسن مصری' معاون رییس شورای سیاسی جنبش امل روزشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بیروت با اشاره به مسئله روشن نشدن سرنوشت 'امام موسی صدر' مؤسس جنبش امل و مجلس شیعی لبنان و دو همراهش (شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین- خبرنگار) گفت: تحقیقاتی كه تاكنون در این زمینه انجام شده است، فاقد نتایج مطلوب بوده است.

این مقام لبنانی ادامه داد: ما از تشكیل نظام جدید در لیبی استقبال كردیم ولی در رابطه با قضیه امام موسی صدر و دو همراهش، با این رژیم با احتیاط برخورد كردیم چراكه می دانیم، این رژیم دارای توانایی هایی است كه می تواند از آنها برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش استفاده كند.

وی گفت كه دولت لیبی هم اكنون، فرزند 'معمر قذافی' دیكتاتور معدوم لیبی و مدیر سابق سازمان اطلاعات را در اختیار دارد و می تواند از آنها برای روشن شدن سرنوشت امام موسی صدر استفاده كند.

معاون رییس شورای سیاسی جنبش امل تأكید كرد: برخورد محتاطانه ما با نظام جدید لیبی، ناشی از آن است كه فكر می كنیم این نظام به طور جدی و واقعی درباره روشن شدن مسئله امام موسی صدر اقدام نكرده و رفت و آمدهای هیأت های سیاسی و غیر سیاسی دو كشور تا هنگامی كه به نتایج مطلوب نرسند، برای ما سودی به همراه نخواهند داشت.

مصری با اشاره به سفرهای مكرر هیأت رسمی لبنان به لیبی اظهار داشت: در این سفرها، هیأت رسمی لبنان از 'مصطفی عبد الجلیل' رییس شورای ملی لیبی خواسته است كه با رییس سازمان اطلاعات و امنیت نظام سابق لیبی كه در زندان به سر می برد، گفتگو كند و از وی اطلاعاتی راجع به امام موسی صدر دریافت كند زیرا این شخص در جریان اجرای فرمان های قذافی بوده است.

وی افزود: ما هیچ درخواستی از نظام جدید لیبی نداریم جز اینكه مسئله سرنوشت امام موسی صدر را برای ما روشن كند.

این مقام ارشد جنبش امل گفت: اگر از ما بخواهند بدون ارائه دلیل به مسئله كشته شدن امام موسی صدر اعتراف كنیم، این یك خواست غیر منطقی و غیرممكن است زیرا ما بدون ارائه سند یا دلیل قانع كننده نمی توانیم به شهادت وی اعتراف كنیم و اگر آنها نتوانند دلیلی در این زمنیه ارائه دهند، ما به تحقیقات خود همچنان ادامه می دهیم.

مصری با اشاره به رواج برخی شایعات در مورد فوت امام موسی صدر در یكی از زندان های لیبی و نتایج آزمایش دی. ان. ای تأكید كرد: مسئولان لیبی به طور رسمی اعلام كردند كه نتایج آزمایش' دی ان.ای 'به شخص امام موسی صدر مربوط نمی شود و هر خبری كه در این زمینه شایع شده، به طور كلی فاقد صحت و اعتبار است.

خاورم2023**1030 **1446





:: برچسب‌ها: آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: