امتیاز رادیو نسبت به دیگر رسانه ها تصویری نبودن آن است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نخستین جشنواره صدا و رسانه همزمان با 13 فوریه ( 24 بهمن) روز جهانی رادیو در سالن اجتماعات معاونت صدای سازمان صدا و سیما با حضور دست اندركاران این رسانه برگزار شد.

'محمدرضا سعیدآبادی' دبیر كل یونسكو در ایران در این آیین تاكید كرد: همانطور كه جهانی شدن نتوانست هویت های ملی و فرهنگ های محلی را از بین ببرد تلویزیون و اینترنت نیز نمی توانند اهمیت رادیو را كم كنند.

وی تاریخ رادیو را تابناك خواند و با بیان اینكه امواج رادیو توانسته است اخبار را به تمام نقاط جهان مخابره كند، افزود: هرچه دیش‌ها كوچكتر شود، نیاز ما به ریشه‌ها بیشتر می‌شود.

سعیدآبادی، تنوع فرهنگی را نخستین ویژگی رادیو دانست و گفت: رادیو می تواند صداها و هویت های مختلف را به راحتی عرضه كند و امكان عرضه را برای هویت ها، زبان ها و فرهنگ های مختلف فراهم می كند.

وی رادیو را رسانه ای مردمی دانست و گفت: رادیو می تواند ضمن آموزش و فرهنگسازی، زمینه را برای رسیدن به توسعه پایدار و آشتی انسان با محیط زیست و كمك به صلح پایدار در جهان هموار كند.

در ادامه مراسم فرهاد اعتمادی معاون ارتباطات یونسكو پیام مدیر كل یونسكو را كه به مناسبت روز جهانی رادیو منتشر شد، برای حاضران قرائت كرد.

'محمدحسین صوفی'، معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز در این آیین، رادیو را رسانه ای فعال و تاثیرگذار دانست كه مردم خاطرات شیرینی از اطلاع رسانی این رسانه بویژه در دوران دفاع مقدس در ذهن دارند.

صوفی افزود: دست اندركاران این رسانه همواره تلاش كردند تا رادیو در سبد كالای رسانه ای مخاطبان ماندگار شود.

وی با تاكید بر اینكه رادیو برای آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و بالندگی اقشار مختلف خدمات فراوانی را به بشریت كرده است، افزود: رادیو در همه زمان ها و مكان ها قابل استفاده است و به همین خاطر تلاش می كنیم تا برنامه های متنوعی در جهت بالندگی و رشد این رسانه برای اقشار مختلف تولید شود.

معاون صدای سازمان صدا و سیما هدف از برگزاری این جشنواره را تقدیر از كسانی دانست كه برای اطلاع رسانی از برنامه های رادیویی تلاش دارند.

وی افزود: روزانه 460 ساعت برنامه از شبكه های ملی و هر هفته 750 عنوان برنامه از شبكه های 20 گانه رادیویی پخش می شود كه اگر اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد، زمینه را برای كاهش تنش میان رادیو و نهادهای دیگر فراهم می كند و راه نقدپذیری را هموار می كند.

در ادامه این آیین با حضور مسوولان شركت پست جمهوری اسلامی ایران و دبیر كل یونسكو از تمبر روز جهانی رادیو رونمایی شد.

'علی اكبر خدابخش' دبیر جشنواره صدا و رسانه نیز در سخنانی با بیان اینكه این جشنواره با هدف قدردانی از دست اندركاران این رسانه در زمینه انعكاس اخبار رادیو در رسانه ها در دو بخش كمی و كیفی برگزار شده است، افزود: همكاران رادیویی آثار خود را در سه بخش مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پیام كوتاه را به دبیرخانه جشنواره ارسال كردند.

وی افزود: امسال قصد داشتیم جایزه زرشك طلایی نیز به بدترین آثار اهدا شود كه در نهایت این كار به سال آینده موكول شد زیرا بهمن ماه سال آینده دومین دوره این جشنواره برپا می شود.

در ادامه این مراسم از مدیران، كارشناسان و دست اندركاران بخش روابط عمومی شبكه های مختلف رادیویی كه در انعكاس برنامه های این رسانه فعالیت داشتند تقدیر به عمل آمد كه اسامی آنان به این شرح است:

صادق رحمانیان مدیر ارتباط گستر رادیو فرهنگ، مجتبی امین‌الرعایا مدیر ارتباط گستر رادیو البرز، معانی سردبیر ارتباط گستر از رادیو تهران، زهره زمانی رادیو ایران، امین خسروی از رادیو اقتصاد، مهدی شكری از رادیو ورزش، فاطمه شهبازی از رادیو سلامت، خسروشاهی از اداره كل تامین برنامه، محسن ابراهیم مدیر روابط عمومی رادیو ایران، مسعود صالحی مدیر روابط عمومی رادیو جوان، رامین منصوری مدیر روابط عمومی رادیو سلامت. صادق زنگنه مدیر روابط عمومی رادیو نمایش، سینا مضیفیان مدیركل روابط عمومی معاونت صدا، حسین عربی مدیر روابط عمومی رادیو فرهنگ، لعیا باستانی مدیر روابط عمومی رادیو تهران، معصومه نورزاد مركز هنرهای نمایشی رادیو، مریم كریمی از رادیو تهران، داود مبهوت از معاونت صدا، مژگان جعفری رادیو اقتصاد، زهره زندیه از رادیو فرهنگ، زهرا حاجی محمدی از رادیو تهران، حبیب الله كیا از رادیو قرآن، واعظ آشتیانی از رادیو معارف و مسعود صالحی از رادیو جوان.

از نكات قابل توجه این مراسم تقدیر از 'كریم خدابخش' دبیر جشنواره بود ضمن آنكه حامیان مالی این برنامه به قید قرعه به 10 نفر از حاضران در این نشست نیز جوایزنقدی اهدا كردند.

معاون صدای سازمان صدا و سیما نیز در حین سخنرانی خود چندین بار از حضور خبرنگاران خبرگزاری‌ها و مطبوعات و انعكاس خبرهای رادیو قدردانی كرد كه در نوع خود قابل توجه بود.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: مرخصی , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: