واردات اسباب بازی به كشور 42 درصد كاهش یافت
نوشته شده توسط : breketid

'محمد حسین فرجو' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: میزان واردات اسباب بازی با این روند كاهش به حدود دو میلیون و 300 هزار دلار در هر ماه رسیده و در مجموع در سه ماهه اول امسال حدود هفت میلیون دلار بوده است.

وی افزود: سال گذشته به صورت میانگین حدود چهار میلیون دلار در هر ماه واردات اسباب بازی به كشور داشته ایم كه امسال این روند به دلیل نوسان نرخ ارز كاهش چشمگیری داشته است.

دبیر شورای نظارت بر اسباب بازی كانون پرورش فكری ادامه داد: این مساله باعث شده گروهی از واردكنندگان اسباب بازی تامل و حسابگری داشته باشند تا در نوسانات نرخ ارز با مشكل مواجه نشوند.

فرجو با بیان اینكه شاید بتوان یكی دیگر از دلایل كاهش واردات اسباب بازی به كشور را ضوابط و مقررات موجود دانست، خاطرنشان كرد: بیشترین واردات اسباب بازی در دو گروه انواع عروسك های پلاستیكی، پارچه ای و سرامیكی و انواع وسایل نقلیه باطری دار، عقب كش و كنترلی بوده است.

وی توضیح داد: سال گذشته 12 درصد واردات اسباب بازی در كشور مربوط به وسایل سرگرمی، خلاقانه و كمك آموزشی بوده است حال آنكه در دهه گذشته این میزان تنها یك درصد بود كه با فرهنگسازی، خانواده ها و مربیان پی به اهمیت این نوع وسایل بازی در رشد فكری كودكان ونوجوانان خود برده اند.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: