تماشای مداوم صفحات نمایشی موجب بروز اختلالات تطابقی چشم می شود
نوشته شده توسط : breketid

'ابراهیم جعفر زاده پور' با بیان اینكه مهم ترین عملكرد سیستم بینایی، حس بینایی است گفت: هرگونه اشكال در بینایی نشانگر ضعف درعملكرد این سیستم است.

وی عیوب انكساری را در ردیف شایع ترین مشكلات بینایی قرار داد و افزود: بخشی از مشكلات بینایی نیز ناشی از اختلالات ساختاری و بیماری های چشم است، با این حال عیوب انكساری عمده ترین علت مراجعه به اپتومتریست ها است كه از جمله آنها می توان به دوربینی، نزدیك بینی، پیرچشمی و آستیگماتیسم اشاره كرد.

به گفته دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشكی تهران، تجویز عینك و عدسی های تماسی راهكار مناسبی برای بازگرداندن دید مناسب برای این دسته از بیماران است.

دبیر علمی پنجمین كنگره جامعه اپتومتری با اشاره به آسیب های چشمی ناشی از تماشای صفحات نمایش، گفت: این آسیب ها به سه بخش تقسیم می شود. بخشی از این آسیب ها مربوط به پرتوهای ساطع شده از صفحات نمایشی است، البته این مشكل در صفحات جدید نمایشی كمتر شده است.

با این حال برای رفع عارضه های ناشی از تابش این اشعه ها عینك هایی با عنوان 'كاهش دهنده گلر' تجویز می شوند كه می توانند سطح روشنایی و درخشندگی را در حد مناسب چشم ایجاد كنند.

جعفرزاده پور دومین آسیب احتمالی به چشم را ناشی از نگاه كردن طولانی به صفحات نمایشی دانست و گفت: این مورد باعث بروز اختلال تطابقی یا حركتی چشم شده و با سردرد، خستگی چشم، آبریزش، سرخی و درد كره چشم همراه است.

این متخصص بینایی سنجی با بیان این كه برخی اشخاص كه به مدت طولانی با كامپیوتر سروكار دارند، ممكن است دچار اختلال تطابقی شوند كه سرخی چشم بارزترین نشانه آن است گفت: این افراد بدون آن كه استراحت كافی به چشمشان داده باشند و شرایط مناسبی را برای كار خود فراهم كرده باشند، از صفحات نمایشی استفاده می كنند و بررسی های تطابقی این اختلالات را مشخص می كند. همچنین استفاده از عینك 'پریزماتیك' و تمرینات بینایی در رفع این مشكل تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش روز یكشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشكی، پنجمین كنگره جامعه اپتومتری ایران در روزهای بیست و دوم و بیست و سوم تیرماه برگزار می شود و پذیرای حضور بیش از 400 اپتومتریست از سراسر كشور در هتل المپیك تهران خواهد بود.

اجتمام**9105**1569





:: برچسب‌ها: آیفون , سفید , سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: