كارشناسان روس: نقش ایران در تثبیت امنیت منطقه ای قابل اغماض نیست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، این دو كارشناس روز دوشنبه در یك برنامه سیاسی در كانال تلویزیونی 'ان.تی.وی' روسیه افزودند: ایران علاقه مند به تامین صلح منطقه خاورمیانه توسط كشورهای آن و بدون مداخله نیروهای بیگانه می باشد و از این رو نیز مورد غضب غرب به سركردگی آمریكا است.

سوتنیكوف گفت: ایران كشوری با دولت و ملت صلح طلب است كه هیچ تمایلی برای جنگیدن با كشورهای دیگر و حمله به آنها ندارد و بررسی تاریخ آن نیز مبین این نكته است.

وی با رد ادعای آمریكا و متحدان غربی اش مبنی بر اینكه ایران قصد دستیابی به سلاح اتمی دارد، خاطرنشان كرد: این اتهام با اهداف سیاسی و برای زیر فشار گذاشتن تهران برای عقب نشینی از مواضع متسقل اش صورت می گیرد و هیچ تناسبی با واقعیت های برنامه هسته ای این كشور ندارد.

كارشناس ارشد انستیتو شرق شناسی روسیه در باره ادعای حمله ایران به اسراییل نیز اظهار داشت: این ادعایی بی اساس است كه هر از چند یك بار تكرار می شود و با توجه به شرایط شكننده منطقه خاورمیانه و وضعیت بغرنج آمریكا در آن هرگز نمی تواند جامعه عمل بپوشد.

وی همچنین با اشاره به مخالفت قدرت های بزرگ جهان همچون چین و روسیه با هر گونه مناقشه نظامی علیه تهران اضافه كرد: چین شریك مهم ایران است و بخش قابل توجهی از نفت مورد نیاز خود را از این كشور خریداری می كند و بخوبی می داند در صورت كنترل آمریكا بر ایران، كارش بسیار دشوار خواهد شد.

خانم 'راوندی' نیز در این نشست گفت: ایران خواهان برقراری صلح و آرامش در منطقه است اما آمریكا برای تامین منافع خود درصدد برهم زدن ثبات منطقه می باشد، زیرا منفعت آمریكا در آتش افروزی و راه انداختن جنگ های جدید است.

وی با اشاره به ناكارآمدی توطئه های مختلف غرب علیه ایران در طول سال های گذشته افزود: در حال حاضر شاهد جنگ اطلاعاتی گسترده غرب و آمریكا علیه تهران هستیم.

راوندی همچنین به موضع گیری های اصولی روسیه در قبال برنامه هسته ای كشورمان و هجمه غرب درباره آن اشاره كرد و گفت: ایران همسایه نزدیك روسیه است و مسكو نمی تواند در برابر تحولات همسایه خود بی تفاوت بماند.

كارشناس روس خاطرنشان كرد: بدیهی است كه هر گونه تهاجم نظامی احتمالی به ایران برای روسیه فاجعه بار خواهد بود و به همین دلیل مسكو چنین اجازه ای نمی دهد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: آلمان ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: