ارتباط صنعت و دانشگاه نقطه عطف توسعه كشور است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، 'روح الله عباسپور' روز یكشنبه در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه صنعت و معدن استان قزوین كه در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی افزود: لازم است برای تحقق هدف امسال توجه جدی به ارتباط صنعت و دانشگاه صورت گیرد چرا كه هنوز تعامل خوبی بین صنعت و دانشگاه برقرار نشده و بیشترین مشكلات ما ناشی از عدم این ارتباط است.

وی اظهار داشت:همه می دانیم كه مشكلات متعددی در بخش صنعت و تولید وجود دارد اما باید دانست اگر پیگیری مسوولان نبود شاهد رشد صنعتی و اقتصادی در كشور نبودیم.

عباسپور ادامه داد: شرایط بسیار خوبی توسط نظام اسلامی در كشور فراهم شده تا سرمایه گذاران بتوانند به تولید و اشتغالزایی روی آورند هر چند شرایط سخت و تحریم دشمنان جدی است اما با وجود شما تولیدكنندگان به عنوان سرداران جنگ اقتصادی امیدواریم در این نبرد نیز موفق و سربلند باشیم.

وی تاكید كرد: همه مسوولان، نمایندگان مجلس و قوه مجریه حامی جدی تولید هستند و خود را ملزم می دانند از شما حمایت كنیم.

عباسپور با بیان اینكه برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت و تقویت آن می‌تواند زمینه ساز تحول اساسی در كشور باشدو معضلات كشور و صنایع را حل كند، یادآورشد: در جهاد اقتصادی باید اعتقادی وارد كارزار شد تا نتیجه گرفت لذا باید با تعامل صنعت و دانشگاه بر مشكلات فائق آییم.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صنایع نظامی و دفاعی بیش از یك هزار و 70 نوع محصول تولید می شود كه به دلیل تعامل دانشگاه و استفاده از نخبگان است كه 300 میلیون دلار صادرات داشته ایم اما در خودروسازی هنوز عقب هستیم.

وی افزود: مهندسی منظم، تعامل با دانشگاه و روحیه بسیجی رمز موفقیت در صنایع دفاعی است كه این عوامل در صنعت نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

عباسپور در ادامه با انتقاد از نقش كم رنگ بانك های خصوصی در حمایت از تولید اظهار داشت : نقش بانك های خصوصی در تولید مشخص نیست و نمی دانیم چقدر در این چرخه موثر بوده اند لذا باید در این زمینه بازنگری شود.

به گزارش ایرنا ؛ سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت : امسال 10 هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها به تولید اختصاص خواهد یافت كه با بخشودگی جرائم تولیدكنندگان و كارفرمایان و 15 هزار میلیارد تومان از محل فروش ساختمان و تجهیزات دولتی و تزریق آن به صنعت و تولید امیدواریم گام اساسی در حل مشكلات این افراد برداشته شود.

7389/ 1644 **1917





:: برچسب‌ها: زرد , آسیا , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: