فرانسه برگزاری انتخابات در لیبی را ستود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'برتراند والرو' سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز یكشنبه در بیانیه ای گفت: هشت ماه پس از سقوط رژیم قذافی، فرانسه برگزاری انتخابات بسیار منظم در لیبی را كه بر خلاف تمامی اتفاقات پیشین بود، تحسین می كند.

وی افزود: ما به مردم لیبی به خاطر همكاری و فعالیت فوق العاده شان تبریك می گوییم. این موضوع نشانگر علاقه آنان برای انتقال قدرت موفق و پشت سر گذاشتن سال ها دیكتاتوری برای ساختن كشوری با قانون است.

ساعاتی پیش نیز 'جولیو ترزی' وزیر امور خارجه ایتالیا برگزاری انتخابات پارلمانی در لیبی را گامی مهم و نقطه عطفی به سوی برقراری دموكراسی در این كشور توصیف كرد.

آمارها نشان می دهند كه مردم لیبی در اولین انتخابات آزاد این كشور پس از 42 سال به رغم برخی مشكلات و تعرض برخی گروههای مخالف ، حضورگسترده بیش از 60 درصدی داشته اند.

در اولین انتخابات لیبی از سال 1964 ( 1343 ) تاكنون، بیش از 4 هزار نفر ثبت نام كردند كه پس از بررسی صلاحیت ها در نهایت دو هزار و 501 نفر نامزد صورت مستقل و و نامزد وابسته به جریان های سیاسی مختلف از جمله جریان ملی گرا و احزاب اسلامی با یكدیگر به رقابت پرداختند.

هزاران نفر از شهروندان لیبیایی پس از پایان زمان برگزاری انتخابات تا پاسی از نیمه شب گذشته در میدان شهدای طرابلس به شادمانی پرداختند.

مترجمام/9242**





:: برچسب‌ها: واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: