اعضای خانه منحله سینما در حوزه هنری رسوخ كرده اند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'جواد شمقدری' در جمع خبرنگاران، ضمن تأیید اختصاص بودجه پنج میلیاردی برای ساخت فیلم 'لاله'، آن را تجربه‌ای جدید برای سینمای ایران در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: برای ساخت چنین پروژه‌ بین‌المللی، لازم بود از حضور بازیگران خارجی استفاده شود، و زمانی كه وارد عرصه های بین‌المللی می‌شوید بطور قطع یك صفر جلوی بودجه‌ می‌آید.

وی افزود: فیلم‌هایی خارج از كشور علیه جمهوری اسلامی ایران به زبان انگلیسی با بازیگران خارجی ساخته می‌شوند، ما نیز در جهت مقابله با هجمه برنامه ریزی شده دشمنان برنامه هایی برای تولید و عرضه آثار سینمایی با محور معرفی توانمندی های كشور در عرصه های مختلف در دستور كار داریم.

شمقدری سپس به تغییر در مدیریت زیرمجموعه‌های سازمان امور سینمایی همچون بنیاد سینمایی فارابی اشاره كرد و گفت: اكنون در آستانه فعالیت‌های سازمان امور سینمایی هستیم و ممكن است جای هر فردی تغییر كند.

به گفته رییس سازمان امور سینمایی، طبق مذاكرات و نشست‌هایی كه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت و در آینده نزدیك تغییرات در این حوزه را اعلام خواهیم كرد و مدیران جدید معرفی می‌شوند.

شمقدری ادامه داد: البته در این راستا ممكن است همه مدیران جدید نباشند، بلكه عنوان آنها جدید و تغییر كرده باشد.

رییس سازمان امور سینمایی همچنین درباره طرح اكران ویژه رمضان یادآور شد: شب‌های رمضان فرصت خوبی است تا بتوانیم این طرح را هماهنگ كرده و طبق سال‌های گذشته در یك زمان بیشتر فیلم ها را اكران كنیم؛ این طرح توسط اداره نظارت و ارزشیابی و شورای صنفی نمایش پیگیری می‌شود.

شمقدری با اشاره به پیشنهاد رییس حوزه هنری مبنی بر حضور نماینده ای از این مجموعه در شورای پروانه ساخت و نمایش فیلم گفت: هر كسی می تواند چنین پیشنهادی را ارائه دهد، اما باید در نظر داشت كه ماموریت های حاكمیتی قابل واگذاری نیست.

وی دامه داد: شوراهای پروانه ساخت و نمایش فیلم بر اساس آیین‌نامه هیات وزیران كار خود را انجام می‌دهند. هر تغییری در این شوراها باید در هیات وزیران مطرح، و به تایید برسد.

رییس سازمان امور سینمایی درباره حضور در برنامه تلویزیونی 'هفت' گفت: در حال مذاكره درباره این موضوع هستیم. این حق ما است كه به برنامه 'هفت' برویم؛ ممكن است از این حق انصراف دهیم و شاید در آن حضور یابیم.

شمقدری همچنین درباره زمان برگزاری جشنواره فیلم كودك ‌ونوجوان گفت: این جشنواره 16 مهر ماه همزمان با روز جهانی كودك برگزار خواهد شد.

وی همچنین درباره وضعیت طرح اكران مخاطب خاص نیز توضیح داد: طرح اكران مخاطب خاص كه سال گذشته توسط محمد درمنش انجام شد، نكات مثبت و منفی داشت. امیدوارم بزودی در جلسه‌ای به جمع‌بندی در این زمینه برسیم و به شیوه متفاوت، امسال نیز این طرح را اجرا كنیم.

فراهنگ ** 1355 ** 1071





:: برچسب‌ها: مرخصی , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: