دایرة المعارف نمایش های ایمانی در جهان منتشر می‌شود
نوشته شده توسط : breketid

'محمود فرهنگ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' با توجه به عمر كوتاه خود به خوبی توانسته از تجربه جشنواره های نمایش دینی و مذهبی كشور كه پیش از تجمیع آنها در قالب یك جشنواره واحد به نام 'صاحبدلان' در سطح كشور برگزار شده است، بهره ببرد و اكنون تئاتر 'صاحبدلان' در گام سوم خود به مرحله ای رسیده كه می تواند گام های مثبتی در زمینه توسعه تئاتر دینی از خود به جای بگذارد.

وی ادامه داد: این جشنوره در دومین دوره خود دست به تجربه بدیعی در نحوه برگزاری یك جشنواره نمایشی زد و طی برگزاری دومین جشنواره نمایش 'صاحبدلان' ما شاهد تولید و اجرای عمومی تمامی آثار پذیرفته شده در این رویداد نمایشی در تهران و سراسر كشور بودیم و با همین برنامه ریزی شكل اجراهای نمایش دینی را از حالت مناسبتی به شكل اجراهای مستمر و جاری در تمامی ایام سال تبدیل كردیم.

مدیر اجرایی سومین جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' با اشاره به تولید 60 نمایش برای حضور در این دوره از جشنواره گفت: مطابق دوره قبلی تمامی این آثار در سطح كشور به اجرای عمومی در خواهند آمد و در كنار برطرف ساختن دغدغه اجرای عمومی برای گروه های حاضر در این رویداد، چرخه تولید و ارائه مستمر نمایش های دینی در كشور را با سرعت بیشتر و كیفیت بالاتری به حركت در خواهیم آورد.

فرهنگ درمورد انتشار 'دایره المعارف نمایش های ایمانی در جهان' به قلم فرهاد ناظرزاده كرمانی همزمان با برگزاری سومین گام جشنواره صاحبدلان گفت: این اثر پژوهشی و تحقیقاتی به عنوان یك كتاب مرجع و روزآمد در 300 صفحه و 11 فصل تخصصی تهیه خواهد شد و در اختیار خانواده تئاتر و به ویژه دانشجویان و پژوهشگران هنرهای نمایشی كشور قرار خواهد گرفت.

مدیر دفتر تئاتر دینی مركز هنرهای نمایشی در معرفی فصول این كتاب تخصصی نمایش دینی گفت: 'نمایش های دینی'، 'پیشینه های دینی هنر نمایش'، 'جمع بندی اخلاق انسانی و بازتاب آن در ادبیات دینی'، 'خاستگاه نمایش دینی'، ' نمایش های تمثیلی مانند ذبح اسماعیل، حمله خوانی و شبیه خوانی در ایران'، 'مبانی فلسفی و ، اخلاقی دین' و 'پرداختن به موضوع ، جمع بندی و پیشنهاد برای نمایش های ایمانی' از مهمترین فصول این كتاب تخصصی و مرجع به شمار می رود.

وی با اشاره به چهار نمایش باقی مانده از فهرست اجرای عمومی آثار حاضر در دومین جشنواره تئاتر 'صاحبدلان' كه از سال گذشته باقی مانده اند گفت: تاریخ دقیق اجرای این آثار به زودی از طریق رسانه ها اعلام خواهد شد و در كنار این اجراها، برنامه ریزی دقیقی برای ساماندهی اجرای عمومی آثار شركت كننده در سومین دوره این رویداد در دست بررسی قرار دارد.

سومین جشنواره‌ تئاتر 'صاحبدلان' از 15 مهر تا اسفند ماه سال جاری به دبیری علی موذنی در تهران و سایر استان‌ های كشور برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9266**1588





:: برچسب‌ها: به من , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: