شبكه دولتی آلمان مستندی از ظرفیت‌های گردشگری ایران تهیه می كند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیر كل دفتر توسعه گردشگری بازاریابی و تبلیغات با بیان این خبر افزود: تصویر برداری این فیلم مستند آغاز شده است.

'لادن جعفری تهرانی' افزود: در راستای تحقق جذب 5/7 میلیون گردشگر ورودی در سال 1391، معاونت گردشگری با همكاری اداره كل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره كل میراث فرهنگی استان‌ها، پشتیبانی از این گروه مستندساز را در دستور كار قرار داده است.

وی گفت: این گروه قرار است مستند 30 دقیقه‌ای از جاذبه های گردشگری شمال كشور تهیه كنند.

جعفری تهرانی اضافه كرد: این گروه تا 28 تیر ماه از جاذبه‌های گردشگری، مشاغل بومی، آداب و سنن، زبان و موسیقی استان‌های گلستان، مازندران و گیلان تصویربرداری می‌كنند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، بخشی از برنامه پر بیننده شبكه 'ای آر دی' با عنوان ' سفر به دور دنیا' كه روزهای چهارشنبه از این شبكه پخش می‌شود، به معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان‌های واقع در حاشیه دریای خزر اختصاص یافته است.

** همایش گردشگری خلاق در نطنز

همایش 'گردشگری خلاق، خلاقیت در گردشگری'، 22 تیر ماه در باغ شهر تاریخی نطنز برگزار می شود.

این همایش با هدف توسعه زیرساخت ها و معرفی ظرفیت های گردشگری سه شهرستان كاشان، نطنز و آران و بیدگل برگزار می‌شود و قرار است در این رویداد، عنوان 'باغ شهر تاریخی نطنز' به عنوان برند ویژه این شهرستان انتخاب شود.

** نظارت بر تاسیسات گردشگری هفت استان

مدیركل دفتر امور مراكز و خدمات گردشگری گفت: در نخستین مرحله از نظارت بر تاسیسات گردشگری ویژه تعطیلات فصل تابستان، مراكز ارائه دهنده خدمات به گردشگران، مورد بازرسی قرار گرفتند.

'محمدرضا شریفی' افزود: پیش از ورود به تعطیلات فصل تابستان، نظارت بر تاسیستات گردشگری هفت استان كشور شامل اردبیل، سمنان، كردستان، كهگیلویه و بویراحمد، گیلان، فارس و مازندران آغاز شد و گزارش واصله مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: بر مبنای این اقدام، نواقص بیش از 100 مركز ارایه دهنده خدمات گردشگری به گردشگران شامل مراكز اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی شناسایی و مرتفع شده اند.

شریفی ادامه داد: تكمیل تجهیزات مورد نیاز، رسیدگی به امور بهداشتی، بررسی نحوه پذیرایی، ارایه خدمات، نوع قرارداد و مجوز فعالیت از جمله نواقصی به شمار می آیند كه پس از بازبینی مراكز مربوطه جهت افزایش رضایت گردشگران مورد بررسی قرار گرفته اند.

این مقام مسوول همچنین با تاكید بر اجرای طرح ضربتی نظارت ویژه بر دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، یادآور شد: این طرح اكنون با حضور 20 تن از كارشناسان دفتر امور مراكز و خدمات گردشگری معاونت و نیز یكصد نفر از ناظرین افتخاری آغاز شده است.

مدیر كل دفتر امور مراكز و خدمات گردشگری خاطرنشان كرد: در چند روز اولیه اجرای این طرح، تعداد 15 دفتر خدمات مسافرتی به علت تخلف، تعلیق و لغو مجوز شده اند.

فراهنگ ** 2025 ** 1071





:: برچسب‌ها: درخت , بچه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: