هوشنگ مرادی كرمانی نامزد ایران برای جایزه 'هانس كریستین اندرسن' شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'نوش آفرین انصاری' شامگاه دوشنبه در اختتامیه سومین هم‌اندیشی طنز رادیویی و تجلیل از '‌هوشنگ مرادی كرمانی'‌خالق داستان‌های كودك و نوجوان افزود: نگاه مرادی كرمانی به ایران بسیار عمیق است و خاطره را با حقیقت مخلوط می كند به گونه‌ای كه نمی توان بین این دو مرز قائل شد.

وی با بیان اینكه كتاب‌های مرادی كرمانی به 20 زبان دنیا ترجمه شده و خوانندگان بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد، اظهار داشت: شورای كتاب كودك از سال 69 رشد این ستاره ادبیات كودكان را دنبال كرد و سال گذشته شاهد انتشار كتاب 'آب انبار' از سوی این نویسنده توانمند بودیم.

انصاری خطاب به خانواده ها گفت: بسیاری از شادی‌هایی كه ما از فرزندانمان دریغ می‌كنیم، به دلیل نداشتن كتاب خوب است؛ فرزندانتان را عضو كتابخانه كنید و بگذارید تا آنها با كتاب‌های زیادی آشنا شوند.

جایزه جهانی هانس كریستین اندرسن، هر دو سال یكبار از سوی دفتر بین المللی كتاب برای نسل جوان به یك نویسنده و یك تصویرگر برتر اهدا می شود؛ گزینش برندگان را یك هیات داوران بین المللی انجام می دهد.

اهدای این جایزه به مجموعه آثار یك نویسنده از سال 1956 و به مجموعه آثار یك تصویرگر از سال 1966 آغازشده است؛ این جایزه شامل یك مدال طلا و یك دیپلم افتخار است كه در مراسمی در كنگره دو سالانه IBBY، به برندگان اهدا می شود.

نامزدهای جایزه هانس كریستین اندرسن از سوی دفاتر ملی كاندید می شوند و داوران بین‌المللی كه از كارشناسان برجسته ادبیات كودكان هستند، برندگان این جایزه را از میان نامزده های معرفی شده برمی گزینند.

از جمله معیارهای گزینش برندگان می توان به كیفیت بالای زیبایی شناختی آثار نویسنده و تصویرگر،‌ در نظر گرفتن مخاطب كودك، خلاقیت و نوآوری و اصالت و داشتن سهم جاودان در ادبیات كودكان جهان اشاره كرد.

فراهنگ 2025**1588





:: برچسب‌ها: مدل , هالووین ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: