تحریم ایران از سوی آمریكا، بیانگر ادامه روابط استعماری در جهان است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مالزی به نقل از پایگاه اینترنتی 'حركه دیلی'، 'ماهاتیر محمد' افزود: تصمیم اخیر آمریكا برای مستثنی كردن مالزی از تحریم های مالی به علت همراهی كوالالامپور با سیاست های واشنگتن علیه تهران ، نشان داد كه كشورهای مستقل در واقع همچنان در دوران استعمار بسر می برند.

وی افزود: زمانی كه مستعمرات كشورهای غربی استقلال شدند، ساده انگارانه فكر می كردند كه به آزادی عمل دست یافته اند، اما اكنون همه می دانیم كه این مستعمرات قدیمی به هیچوجه آزاد نیستند.

نخست وزیر پیشین مالزی گفت: غرب و استعمارگران قدیمی رویاهای امپریالیستی خود را رها نكرده اند و همچنان آرزوی تسلط بر جهان را دارند و با استفاده از سلطه اقتصادی و تهدید نظامی برای ادامه سلطه بر جهان تلاش می كنند.

ماهاتیر محمد افزود: فقط سازمان ملل می تواند كشورها را به اعمال تحریم علیه كشور دیگری مجبور كند، اما آمریكا از چنین حقی برخوردار نیست.

نخست وزیر پیشین مالزی در عین حال تصریح كرد مستثنی كردن اتحادیه اروپا، چین و هند از تحریم های مالی به علت تجارت با ایران به این دلیل است كه یا این كشورها دوست آمریكا هستند و یا اینكه مانند چین و هند آنقدر قدرتمند هستند كه از سیاست خارجی آمریكا تبعیت نكنند.

آساق**335**5981





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , فرمت مربع , دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: