توسعه ورزش های همگانی و تقویت ورزش بانوان در اولویت است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا،‌ 'محمد عباسی' عصر امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با جامعه ورزش و جوانان استان قزوین كه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح كرد:‌‌ باید در ورزش همگانی به نقطه ای برسیم كه همه آحاد جامعه به ورزش بپردازند.

وی با اشاره به اینكه در برخی كشورها، 30 تا 60 درصد جمعیت به ورزش می پردازند، اظهار كرد: این رقم در كشور ما فقط 5 درصد است كه نشان دهنده فقر حركتی در بین جمعیت كشور به ویژه بانوان است.

عباسی اضافه كرد: بیگانگی با ورزش مطلوب نیست و باید تمامی كوشش خود را به كار گیریم تا ورزش های همگانی در كشور نهادینه شود.

وی خاطرنشان كرد: در بخش ورزش قهرمانی نیز باید به حمایت ورزشكاران قهرمان و تقویت ورزش حرفه ای بپردازیم.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به مسوولان هیات های ورزشی نیز گفت: باید به مقوله استعدادیابی و شناسایی ورزشكاران مستعد توجه كرده و به موازات آن به فرهنگ سازی در میادین ورزشی بپردازید.

عباسی با اشاره به برخورداری كشورمان از اخلاقی ترین ورزشكاران افزود: باید فضاهای ورزشگاه ها، معنوی و فرهنگی باشد چرا كه این مهم می تواند اعتماد خانواده ها برای تشویق فرزندان خود به منظور پرداختن به ورزش را بیشتر كند.

وی به ادغام دو سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی و تشكیل وزارتخانه ورزش و جوانان اشاره كرد و گفت: كار در حوزه ورزش عملیاتی و در عرصه جوانان ستادی است و وزارت ورزش و جوانان، پیشرفت در هر دو بخش را مورد اهتمام جدی خود قرار داده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به كسب 54 سهمیه توسط ورزشكاران كشورمان برای حضور در بازی های المپیك 2012 لندن گفت: این برای نخستین بار است، كسب این تعداد سهمیه توسط ورزشكاران برای حضور در بازی های المپیك را شاهد هستیم.

عباسی اضافه كرد: در آستانه برگزاری بازی های المپیك لندن باید از رفتارهایی كه موجب تخریب روحیه ورزشكاران می شود، جدا بپرهیزیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به وضعیت ورزش استان قزوین گفت: این استان از ظرفیت های بالایی برخوردار است و در سال های اخیر نیز در بخش ورزش و توسعه زیر ساخت های آن از رشد قابل قبولی برخوردار شده است.

عباسی، استفاده از ظرفیت های هر استان برای توسعه بخش های ورزش و جوانان را از سیاست های مهم این وزارتخانه اعلام و اظهار كرد: برای توسعه ورزش در همه استان ها از جمله استان قزوین، به قابلیت ها و شاخص های هر استان توجه داریم.

وی در پایان گفت: وزارتخانه متبوعش به پیشبرد اهداف خود در حوزه جوانان، طرح ایجاد جوان سراها را پیگیری می كند كه برای تحقق این ایده، استان قزوین به عنوان 'پایلوت' در نظر گرفته شده است.

7392/ 614/ 1644

ورزشی. ** 1589 **





:: برچسب‌ها: پرندگان , خانواده , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: