معاون فرهنگی سپاه: خیانت اصلاح طلبان بیشتر از نهضت آزادی و ملی مذهبی ها است
نوشته شده توسط : breketid

مقام های سیاسی و نظامی ایران در چند سال اخیر انتقادات کم سابقه ای درباره سیاستمداران طیف اصلاح طلب داشته اند

حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته است اصلاح طلبانی که در وقایع پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ حضور نداشته اند "می‌تواند در رقابت های انتخاباتی شرکت کنند" اما به گفته او "مردم تمایلی به آنها نخواهند داشت."

آقای مقدم فر به خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی گفته است که "طیف افراطی اصلاح طلبان و دوم خردادی ها علاوه بر اقدامات مشابهی که مانند نهضت آزادی و ملی مذهبی ها انجام دادند عملیات اجرایی براندازانه نیز علیه نظام انجام دادند."

معاون فرهنگی سپاه گفته است که "لطف جمهوری اسلامی به این جریان این است که بخشی از اصلاح طلبان که در جریان فتنه حضور نداشتند و موثر نبودند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و فعال باشند."

مقام های نظامی و حکومتی ایران از وقایع اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران با عنوان "فتنه" یاد می کنند.

استقبال اصلاح طلبان از حضور در رقایت های انتخاباتی

در روزهای اخیر برخی از چهره های سیاسی اصلاح طلب در ایران از لزوم شرکت اصلاح طلبان در رقابت های انتخاباتی پیش رو سخن گفته اند.

یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است اوایل سال آینده خورشیدی برای تعیین جانشین محمود احمدی نژاد برگزار شود.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دهمین دوره انتخابات، پس از آخرین تظاهرات خیابانی مخالفان دولت که بیش از یک سال پیش به دعوت آنها صورت گرفت، در حصر خانگی قرار دارند و محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران هم با محدودیت هایی از جمله در سفرهای خارجی اش رو به رو شده است. شماری از چهره های سیاسی اصلاح طلبان هم در دادگاه های پس از انتخابات محکوم شده اند و برخی در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

گفته های حمیدرضا مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تازه ترین نشانه از رویکرد حکومت ایران به احتمال نرمش در برابر ورود اصلاح طلبان به رقابت های انتخاباتی سال آینده است.

محمد خاتمی گفته "ما شدیدا مخالف براندازی هستیم. چنین امری هم به لطف خدا اتفاق نمی‎افتد"

چهره های اصلاح طلب از جمله محمد خاتمی برای شرکت در رای گیری در انتخابات سراسری پیشین (انتخابات مجلس شورای اسلامی) که اواخر سال گذشته خورشیدی انجام شد، ابتدا شرط آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری آزادانه انتخابات را مطرح کردند اما سرانجام آقای خاتمی با حضور در یک مرکز رای گیری در خارج از تهران اعلام کرد که برای دفاع از منافع بلندمدت اصلاح طلبان در انتخابات شرکت کرده است.

این اقدام انتقاد جمعی از اصلاح طلبان و گروه هایی از نیروهای هوادار آنها را به دنبال داشت اما محمد خاتمی از اقدام خود دفاع کرد.

معاون فرهنگی سپاه در مصاحبه اخیرش، آقای خاتمی را "لیدر جریان افراطی اصلاح‌طلبان" خوانده است.

رئیس جمهور پیشین ایران: مخالف براندازی هستیم

آقای مقدم فر گفته است: "لطف جمهوری اسلامی به این جریان این است که بخشی از اصلاح طلبان که در جریان فتنه حضور نداشتند و موثر نبودند بتوانند در انتخابات شرکت کنند و فعال باشند . . . این طیف می توانند فعالیت سیاسی انجام دهند اما بدانند به خاطر خیانت دوستان و هم طیفی هایشان اقبالی از سوی مردم به آنها نخواهد شد."

همزمان محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران گفته است: "ما می گوییم فضا باز شود و زندانیان سیاسی آزاد شوند. فضای جامعه طبق موازین قانون اساسی سالم و باز شود و وضعیت امنیتی به وضع سیاسی رقابتی مبدل گردد اینها از جمله اهداف کل جنبش و اصلاحات است."

آقای خاتمی گفته است: "قانون اساسی را قبول داریم، در چارچوب نظام هستیم و با براندازی آن مخالف و با روش‌های غیرمدنی در برخورد با مسایل و تندروی و خشونت مخالفیم."

از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و آغاز اعتراضات خیابانی در این کشور، مقام های حکومتی و نظامی ایران محمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین این کشور را هدف حملات لفظی خود قرار داده اند.

آقای خاتمی ابتدا برای حضور در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرد اما پس از اعلام نامزدی میرحسین موسوی از نامزدی انصراف داد.

محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران اوایل زمستان سال گذشته خورشیدی دولت محمد خاتمی را به "کرنش در برابر کشورهای غربی و آمریکا" متهم کرده و گفته بود که "دلیل ناکامی اصلاح طلبان در آن دوره هوشمندی آیت الله علی خامنه ای" رهبر ایران بود.





:: برچسب‌ها: جدید , زمستان , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: