سهم بخش بین الملل جشنواره هنرهای تجسمی جوانان افزایش می یابد
نوشته شده توسط : breketid

'غلامرضا منتظری' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود:این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان با تغییراتی همراه بوده كه از آن می توان به افزوده شدن دو رشته عكس و سفال به بخش رقابتی رویداد یادشده اشاره كرد.

دبیرجشنواره هنرهای تجسممی جوانان ادامه داد:بنابراین رقابت امسال در 10 رشته تجسمی شامل رشته‌های طراحی، نقاشی، ارتباط تصویری، حجم، كاریكاتور ،نگارگری ،خوشنویسی عكس،سفال و تصویرسازی برگزار می شود.

وی سطح دانش و بینش شركت كنندگان در این رقابت را متفاوت ارزیابی كرد و ادامه داد: به منظور افزایش سطح آموزشی هنرمندان جوان،امسال درطول برگزاری این جشنواره،یك روز كامل به كارگاه های آموزشی،نشست های تخصصی و همچنین جلسات پرسش و پاسخ جوانان و استادان و پیشكسوتان هنر اختصاص خواهد داشت.

مدیركل فرهنگ و ارشاد استان گلستان یادآورشد:در این دوره از تعدادی از اساتید خارجی رشته های مختلف هنر برای حضور در كارگاه های تخصصی به عنوان استاد مشاور و راهنما در كنار اساتید داخلی دعوت شده است.در صورت مثبت بودن این حركت،از سال آینده این هنرمندان به عنوان داور،كار بررسی آثار این رقابت را برعهده خواهند گرفت.

منتظری به حضور 10 هنرمند از هر استان كشور اشاره كرد و گفت:از دیگر تفاوت های رقابت امسال برگزاری جشنواره های هنری در مراكز استان ها،پیش از برگزاری این رقابت بود.در سال های گذشته ،شركت كنندگان را انجمن های تجسمی استانی انتخاب می كردند كه گاه با انتقادات و اعتراض هایی همراه بود.

این مقام مسوول در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان یادآور شد:از این رو در جشنواره نوزدهم به منظور ارزیابی دقیق و منطقی، برگزیدگان جشنواره های تجسمی جوان استان ها به این رقابت راه پیدا می كنند.

مدیركل ارشاد استان گلستان توضیح داد:در جشنواره امسال تنها هنرمندان خارجی آثار خود را ارسال می كنند و هنرمندان داخلی به صورت زنده و حضوری و در طول برگزاری این رقابت هنری،به خلق اثر می پردازند و آثار آنها حتی در صورت تكمیل نشدن مورد ارزیابی و قضاوت قرار خواهد گرفت.

به گفته وی،آثار برتر هنرمندان جوان شركت كننده در جشنواره نوزدهم جوانان مورد حمایت معاونت امورهنری وزارت ارشاد قرار خواهد گرفت.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان تاكید كرد :به مناسبت شعار سال 91، قرار است تندیسی متناسب با این موضوع از سوی یكی از هنرمندان سرشناس خلق شود كه در آن صورت همزمان با مراسم افتتاحیه از این تندیس رونمایی خواهد شد.

وی گفت كه ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها تا 20 مرداد ماه سال جاری می‌توانند هنرمندان برگزیده استان خود را به ستاد جشنواره هنرهای تجسمی جوان در استان گلستان معرفی كنند.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در قالب رقابت در گروه سنی 16 تا 25 سال از 10شهریور ماه سال جاری در گرگان آغاز می شود و 15 شهریور با معرفی برترین ها پایان می یابد.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: مدل , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: