اعتراضات دامداران انگلیسی برای سومین شب متوالی ادامه یافت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، بیش از دو هزار نفر از دامداران معترض امشب چندین مجتمع تولید و فرآوری محصولات لبنی را در مناطق سامرست، ورچسترشایر و شراپشایر به محاصره خود درآوردند.

كشاورزان و دامداران انگلیسی از اواخر هفته گذشته هر شب با تجمع در مقابل مجتمع های فرآوری محصولات لبنی به آنچه كه قیمت پایین خرید شیر خام از دامداران می خوانند، اعتراض كرده اند.

بر اساس گزارش شبكه خبری 'بی بی سی'، كشاورزان و دامداران عضو تشكل موسوم به 'كشاورزان و دامداران حامی اقدام عملی' یكشنبه شب با محاصره حداقل سه واحد بزرگ تولید محصولات لبنی در جنوب و مركز انگلیس، تلاش كردند مانع ورود كامیون های حامل شیر به این مجتمع ها شوند.

كشاورزان و دامداران قرار است روز دوشنبه نیز در منطقه ولز واقع در غرب انگلیس، علیه كاهش نرخ خرید شیر خام توسط فروشگاه های زنجیره ای و مجتمع های تولید فرآورده های لبنی، اعتراض كنند.

وزارت كشاورزی و محیط زیست انگلیس امروز اعلام كرد كه مقامات این وزارتخانه قرار است فردا(دوشنبه) با نمایندگان دامداران معترض دیدار و گفت و گو كنند.

'كارولین اسپلمن' وزیر كشاورزی و محیط زیست انگلیس گفت: اعتراض و محاصره صنایع شیر راه حل مشكلات نیست و ما آمادگی داریم با تشكل های صنفی دامداران در این باره مذاكره كنیم.

وی افزود: تولید شیر و محصولات لبنی نقش كلیدی در بخش كشاورزی و دامداری كشور دارد و دولت مصمم است از این بخش حمایت كند.

تشكل موسوم به 'كشاورزان و دامداران حامی اقدام عملی' نیز هشدار داد كه كاهش قیمت خرید شیر در كنار افزایش بهای خوراك دام می تواند باعث بیكاری صدها نفر از دامداران و كشاورزان شود.

كشاورزان و دامداران در جریان اعتراضات شبانه با قراردادن دهها دستگاه تراكتور و دیگر ماشین آلات كشاورزی خود در ورودی ها و خروجی های مجتمع های تولید فرآورده های لبنی، مانع از ورود و خروج كامیون های حامل بار به این مجتمع ها می شوند.

دامداران انگلیسی به كاهش دو پنسی در قیمت خرید هر لیتر شیرخام توسط فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای این كشور معترض هستند و معتقدند كه این كاهش قیمت دامداران را ورشكست می كند.

تشكل های صنفی كشاورزان و دامداران در انگلیس تهدید كرده اند كه در صورت ادامه كاهش قیمت ها، دامداران به جای تحویل شیر تولیدی خود به مجتمع های لبنیاتی، آن را دور خواهند ریخت.

اتحادیه ملی كشاورزان و دامداران انگلیسی موسوم به 'ان اف یو' نیز با حمایت از اعتراضات دامداران، تاكید كرد: كاهش قیمت خرید شیر، زندگی و فعالیت اقتصادی بیش از 27 درصد از دامداران را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

دامداران انگلیسی تاكید دارند كه افزایش قیمت خرید شیر نباید به مصرف كنندگان جز تحمیل شود بلكه فروشگاه های بزرگ باید اندكی از سودهای كلان خود را كاهش دهند و با قیمت های واقعی تر شیر تولیدی كشاورزان را خریداری نمایند.

در پی گسترش اعتراضات دامداران انگلیسی، فروشگاه زنجیره ای 'كواپریتیو' در هفته جاری اعلام كرد كه قیمت خرید شیر از دامداران را افزایش خواهد داد. نمایندگان معترضان این تصمیم 'كواپریتیو' را یك گام مثبت توصیف كرده و ابراز امیدواری كرده اند كه فروشگاه های دیگر نیز در این مسیر گام بردارند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: حزب , گربه , کنسرت ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: