درخواست از یونسکو برای ثبت هفته 'رسانه‌های اجتماعی'
نوشته شده توسط : breketid
فیس بوک

شبکه های اجتماعی در حال باز کردن جای خود در میان افغانها است

یک نهاد آزاد رسانه‌ای در افغانستان، از یونسکو (سازمان علمی، فرهنگی، آموزشی ملل متحد) خواسته تا یک هفته را به نام "هفته رسانه های اجتماعی" (Social Media) به رسمیت بشناسد.

نهاد "نی" که برای حمایت از رسانه های آزاد در افغانستان کار می کند، این درخواست را همزمان با تجلیل از هفته جاری به نام "رسانه های اجتماعی" مطرح کرده است.

مسئولان این نهاد می گویند، رسانه های اجتماعی چون فیس‌بوک و تویتر نقش مهمی را در اطلاع رسانی بازی می کند و نیاز است تا هفته ای برای تجلیل از دستاوردهای این رسانه ها نامگذاری شود.

در سالهای اخیر، فعالیت شبکه های اجتماعی، تحول بزرگی را در ارتباطات و شیوه اطلاع رسانی ایجاد کرده است.

در چندین مورد که رسانه های بین المللی برای پوشش خبری حوادث مختلف در سراسر جهان با مشکل روبرو بودند، سایت هایی چون فیس‌بوک و تویتر به منابعی برای خبررسانی تبدیل شدند.

در افغانستان نیز، با آنکه استفاده از انترنت و شبکه های اجتماعی برای افغانها هنوز سراسری نیست و محدودیت هایی از جمله قیمت گزاف انترنت و ساحات محدود پوشش انترنتی وجود دارد، اما استفاده از انترنت در میان افغانها رو به رشد بوده است.

شبکه های اجتماعی نیز آرام آرام جایگاه خود را در میان افغانها، به ویژه جوانان پیدا می کند. اخیرا چندین راه‌پیمایی در کابل از طریق فیس‌بوک تنظیم شد و تمامی شرکت کنندگان این راه‌پیمایی ها از طریق همین شبکه ها دعوت شدند.

مسئولان "نی" می گویند، نامگذاری یک هفته به نام رسانه های اجتماعی در سازمان ملل متحد، کمک خواهد کرد تا سازمانها و کشورها در سراسر جهان، تعهدات مشخصی را برای آزادی رسانه های اجتماعی بسپارند.





:: برچسب‌ها: دریاچه , عروسی ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: