جشنواره تجسمی كودك و نوجوان با حضور كودكان خارجی مقیم ایران برگزار می شود
نوشته شده توسط : breketid

'اصغرامیرنیا' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ا فزود:جشنواره هنرهای تجسمی كودك و نوجوان تلاشی برای شناسایی و معرفی استعدادهای كودك و نوجوان در زمینه هنرهای تجسمی است. ضمن اینكه این جشنواره تلاش می كند علاوه بر استعدادیابی ،بستر لازم برای ارتقای دانش و نگاه هنری این رده سنی را فراهم كند.

این مقام مسوول در جشنواره تجسمی كودك و نوجوان توضیح داد:از آنجایی كه بحث حضور و اسكان كودكان و نوجوان خارجی علاقمند به هنر و خانواده های آنها به منظور حضور در این جشنواره مطرح بود و دشواری هایی به همراه داشت،برآن شدیم دراین دوره از كودكان خارجی مقیم درایران استفاده كنیم.

امیرنیا ،كودكان و نوجوانان را آینده سازان ایران دانست و گفت:آشنا كردن این رده سنی با هنرهای تجسمی و رشد دانش و تخصص آنها ،می تواند آینده هنر ایرانی-اسلامی كشور را تضمین می كند.

سرپرست مركز هنرهای تجسمی معاونت امورهنری وزارت ارشاد با بیان اینكه برگزاری برنامه های موقتی و سطحی نمی تواند ما را به نتایج بلند مدت برساند،افزود:برگزاری كارگاه های آموزشی در طول برگزاری جشنواره با حضور اساتید و هنرمندان برجسته از برنامه هایی است كه به منظورگسترش بحث آموزش در كودكان و نوجوانان برپا خواهد شد.

سرپرست مركز هنرهای تجسمی معاونت امورهنری درباره برگزاری هر ساله این جشنواره در شهر اصفهان گفت:درجلسه مشترك مدیران كل ارشاد استان ها كه در شهر اردبیل برگزار شد،بسیاری از استان ها برای برپایی این رویداد هنری به صورت گردشی اعلام آمادگی كردند.ما نیز ضمن بررسی امكانات و توانمندی های استان ها و پس از آسیب شناسی جشنواره دوم در این خصوص تصمیم گیری خواهیم كرد.

وی درباره احتمال به تعویق افتادن جشنواره تجسمی كودك و نوجوان توضیح داد:وقتی شورای سیاست گذاری و دبیر دومین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی كودك و نوجوان مشخص شده،دلیلی برای تاخیر نیست.از این رو این رویداد هنری طبق برنامه اعلام شده شهریورماه 91 در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

این جشنواره در رشته نقاشی با موضوع‌های 'طبیعت بی جان ایرانی'،' پنجره اتاق من' ،'شهر رویایی من'،'پروانه‌ها و گل‌ها'،'سیمرغ '،'مترسك'، 'كشتی نوح'،'ابراهیم در آتش،'حضرت سلیمان و هدهد'،'حضرت یونس در شكم ماهی' برگزار می‌شود.

دومین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی كودك و نوجوان در رشته‌های نقاشی و خوشنویسی و در سه گروه سنی 6 تا 8 سال، 9 تا 11 سال و 12 تا 14 سال شهریور ماه سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: قدیمی , سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: