دو سوم كشته های كشور مربوط به تصادفات جاده های برون شهری است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد رضا مهماندار عصر یكشنبه درآیین افتتاح قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس درلارستان ، بیان داشت:در سال 1389 رقم تلفات جاده ای در كشور 23 هزار نفر بود و این رقم در سال 1390 به 20 هزار نفر كاهش یافت.

وی با اشاره به این كه فرهنگ سازی و بحث آموزش برای عموم جامعه را باید نهادینه كرد، افزود: پلیس به عنوان فرشته نجات در جاده ها عمل می كند و رعایت قانون از سوی پلیس به معنای حمایت از حقوق شهروندان و حفاظت از جان مردم است.

فرمانده پلیس راه كشور در بخش دیگری از مطالب خود گفت: با افتتاح قرارگاه پلیس راه جنوب درلارستان ، بخشی از خدمات پلیس راه از جمله صدور دفترچه و سایر پروانه های مربوط در این مكان ارائه می شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس هم دراین آیین اظهارداشت:این استان بسیار پهناور است است به گونه ای كه دارای 30شهرستان، 91 شهر، 80 بخش، هشت هزار و 200 روستا، 200 دهستان و دارای دو كریدورمهم از جنوب به استان هرمزگان و از شمال به استان بوشهرو دارای 19 هزار و 417 هزار كیلومتر راه آسفالته است.

سردار سرتیب دوم سیروس سجادیان افزود: استان فارس ظرف 10 سال گذشته در تصادفات، یكی از سه رتبه نخست را در كشور دارا بوده است و این درحالی است كه به سبب وجود جاذبه های گردشگری، مسافران زیادی به این استان سفر می كنند .

وی بیان كرد: برای بهبود ترافیك و كاهش تصادفات مقرر شد دو قرارگاه پلیس راه درشمال و جنوب استان فارس احداث شود كه امروز شاهد افتتاح قرارگاه پلیس راه جنوب فارس در شهرستان لارستان هستیم.

سجادیان ادامه داد:شهرستان های جهرم، زرین دشت، داراب، مهر(MOHR)، لامرد، فیروزآباد، فراشبند، خنج، قیر و كارزین و گراش به عنوان زیرمجموعه این قرارگاه فعالیت می كنند.

علی محمد امیری ، معاون استاندارفارس و فرماندار ویژه لارستان هم دراین آیین ، خواستار حضور فیزیكی بیشتر پلیس در جاده ها شد و گفت: از مسوولان تقاضا می كنیم ، برای قرارگاه پلیس راه جنوب استان فارس مستقردرلارستان، ساختمانی درشان پلیس جمهوری اسلامی ایران و برابر با استانداردهای لازم ساخته شود.

در این آیین ، سرهنگ محمدحسین گودرزی به عنوان نخستین فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس درلارستان منصوب و معرفی شد.

دراین مراسم فرمانده پلیس راه شمال فارس، مدیركل سازمان حمل و نقل و پایانه ها، معاون راه و شهرسازی و روسای پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس حضور داشتند.

هم اینك قرارگاه پلیس راه جنوب فارس درلارستان در یك ساختمان موقت متعلق به فرمانداری این شهرستان درشهر جدید لار مستقر است.

شهرستان لارستان به مركزیت لار در فاصله 378 كیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.ك/2

7371 /679





:: برچسب‌ها: مکزیک , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: