پرتال ملی كالاهای ایران كد راه اندازی شد
نوشته شده توسط : breketid

'احمد غلامزاده' روز دوشنبه در سخنانی گفت: با راه اندازی این پرتال این امكان به وجود آمده كه اطلاعات مربوط به كلیه محصولات در یك بانك مرجع در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

وی عنوان كرد: راه اندازی این پرتال به آدرس www.iran-code.ir یكی از مزایای ایران كد است.

وی با اشاره به این كه، پیش از آغاز این طرح و فرایند كد گذاری كالاها امكان راه اندازی چنین پرتالی وجود نداشت، افزود: اطلاعات مربوط به این تعداد كالا با یك استاندارد مشخص و به دو زبان انگلیسی و فارسی بر روی این پرتال ملی قرار گرفته است.

مدیر عامل مركز ملی شماره گذاری كالا و خدمات ایران، اولین مزیت راه اندازی پرتال ملی كالا را فراهم آوردن امكانی برای معرفی توانمندی های ملی در حوزه تولید دانست و افزود: از سوی دیگر این پرتال امكانی را فراهم می كند كه بدانیم در حوزه تولید چه میزان كالای ساخت ایران داریم و بر این اساس می توانیم توانمندی ها در این حوزه را شناسایی كنیم.

وی همچنین به اصلاح قانون حداكثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای كشور و تقویت آن ها در امر صادرات اشاره كرد و تصریح كرد: طرح یك فوریتی این قانون پس از تصویب در مجلس به شورای نگهبان رفته كه این شورا طرح را بنا به دلایلی اعاده كرده است و این طرح دوباره به كمیسیون صنایع و معادن بازگشته است.

وی گفت: ایران كد در فرایند مدیریت كیفیت واردات تاكنون برای 700 هزار قلم كالای وارداتی كد ملی صادر كرده است كه از این تعداد صرفا 35 هزار كد ملی در سه ماه اول سال در فرآیند مدیریت كیفیت مورد بهره برداری قرار گرفته است.

اقتصام/1601/1594





:: برچسب‌ها: ابرها , نقاشی های دیواری , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: