آیت الله مكارم شیرازی:تقوای رسانه ای جامعه را از آفات حفظ می كند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، وی روز دوشنبه در جمع نمازگزاران درحرم مطهر حضرت معصومه (س) تاكید كرد: رسانه ها باید در خبررسانی و اطلاع رسانی، تقوا پیشه كنند و این به بهتر شدن وضع جامعه كمك موثری خواهد كرد.

آیت الله مكارم شیرازی ادامه داد: افرادی كه هنوز گناهشان ثابت نشده نباید نامی از آنها به عنوان متهم مطرح شود لذا رسانه ها باید به این موضوع توجه كافی داشته باشند.

وی رسانه ها را از خبررسانی یكسویه و جناحی بر حذر داشت و ابراز امیدواری كرد كه تقوای رسانه ای در جریان اطلاع رسانی هرچه بیشتر رعایت شود.

آیت الله مكارم شیرازی، از تقوا به عنوان توشه آخرت انسانها و نیروی بازدارنده در سراشیبی هوای نفس و وسوسه های شیطان یاد كرد و گفت:یكی از واجبات در تمام خطبه های نماز جمعه این است كه خطیب جمعه خود و مردم را دعوت به تقوا كند.

آیت الله مكارم شیرازی به آثار تقوا اشاره كرد و افزود: نازل شدن بركات آسمان و زمین، عدم احساس تنهایی در انسان، گذشتن از پل صراط ، برگرداندن نقشه و فتنه دشمنان به خود آنها، نجات و گشایش مشكلات در زندگی انسان، حفظ انسان از آسیب ها و داشتن درك و دید باطنی برای تشخیص راه حق از باطل، از آثار تقوا به شمار می آید.

وی گفت: تقوا شاخه های زیادی دارد كه یكی از این شاخه ها، شاخه اخلاقی است و آن این است كه مردم كارهای خلاف اخلاق مانند حسد، تكبر، دروغ و ظلم را انجام ندهند.

آیت الله مكارم شیرازی ادامه داد: یكی دیگر از این شاخه ها، تقوای سیاسی است كه شخصی برای جمع كردن رای مردم كارهای خلاف نكند، دروغ نگوید، ریاكاری نكند، وعده های دروغین به مردم ندهد، برای بدست آوردن رای مردم پول خرج نكند، باید صاف و خالص در مسیر حركت باشد. ك/2

553/ 556





:: برچسب‌ها: خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: