نخستین جلسه دادگاه قاتل تماشاگران سینمای آرورا درایالت كلرادو برگزار شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا جیمزهولمز عامل تیراندازی به همراه وكیل خود در دادگاه حاضر شد و قاضی دادگاه خلاصه ای از گزارش پلیس در خصوص حادثه مرگبار سینمای آرورا را قرائت كرد.

نخستین خبرها از هولمز كه دركنار تارمارا برادی وكیلش نشسته بود از ظاهر ژولیده ، چشمان سرخ همچنین عدم تمركز وی حكایت می كرد.

به گفته شاهدان عینی و خبرنگاران متهم از یك راهرو زیر زمینی به دادگاه منتقل شد، او مرتبا پلك می زد و ظاهری ناارام و مضطرب داشت.

به گفته مسوولان دادگاه وی در جریان دادگاه حاضر نشد حتی یك كلمه حرف بزند، مقام های محلی اقدام او را عدم همكاری درجریان دادرسی دانستند.

مقام های پلیس اعلام كردند در جریان بازجویی های صورت گرفته به هیچ نشانه و یا انگیزه برای این اقدام وحشیانه دست نیافته اند.

ایالت كلرادو از جمله ایالت هایی است كه مجازات اعدام در آن ممنوع شده اما بر اساس قوانین این ایالت در مواردی نادر حكم اعدام پیش بینی شده و ممكن است در نهایت به اعدام وی بیانجامد.

در اطاق محل زندگی این قاتل به غیر از مواد منفجره، بنزین و 10 گالن گاز شیمیایی كشف شده كه هنوز نوع ان اعلام نشده است.

رییس دادگاه بدنبال پایان نخستین دور دادگاه كه تنها 12 دقیقه به طول انجامید اعلام كرد، متهم ممكن است مشكل روانی داشته باشد ولی اقدام وی با طرح و برنامه ریزی از پیش اندیشیده و هوشمندانه ای همراه بوده است.

بامداد جمعه گذشته جیمز هولمز با ورود به داخل سینمای آرورا در ایالت كلرادو، تماشگران را به گلوله بست كه بر اثر این حادثه 50 نفر كشته و یا زخمی شدند.

پلیس با وجود انجام تحقیقات گسترده تاكنون به انگیزه این شخص كه گفته می شود دانشجوی انصرافی دكترای عصب شناسی است، پی نبرده است.

بر اساس قانون آمریكا حمل سلاح برای عموم مردم آزاد است.

بسیاری از مردم و كارشناسان آمریكایی مخالف این قانون می باشند اما به دلیل نفوذ لابی شركت های اسلحه سازی تاكنون كنگره نتوانسته است، این بند از قانون را اصلاح كند.

اروپام 1908





:: برچسب‌ها: باغ , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: