دبیر كل سازمان ملل و رییس جمهوری صربستان دیدار كردند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از منابع خبری، بان كی مون كه سفر خود به 6 جمهوری یوگسلاوی سابق را از روز جمعه با دیدار از اسلوونی آغاز كرد در گفت و گو با نیكولیچ، گفت: به همكاری صربستان بخصوص در زمانیكه 'ووك یرمیچ' وزیر امور خارجه این كشور ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده خواهد گرفت، یقین دارم.

یرمیچ كه برای ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد انتخاب شده است از سپتامبر سال جاری میلادی به مدت یك سال عهده دار این مسوولیت خواهد بود.

'تومیسلاو نیكولیچ' رییس جمهوری صربستان نیز در دیدار با دبیر كل سازمان ملل گفت :بلگراد خواستار گفت و گو با مقامات حكومت موقت پریشتینا است و این مذاكرات در حضور نمایندگان سازمان ملل متحد انجام خواهد گرفت.

نیكولیچ در این دیدار تاكید كرد كه سازمان ملل باید نقشی فعال را در مبارزه با حفظ اصول حقوق بین المللی و حاكمیت و تمامیت ارضی كشورهای عضو سازمان ملل داشته باشد و قطعنامه 1244 شورای امنیت نیز باید اجرا و به آن احترام گذاشته شود.

رییس جمهوری صربستان همچنین دبیر كل سازمان ملل را با حوادث و نا آرامی های اخیر در كوزوو كه تلاش برای تحریك صربها در آستانه ادامه مذاكرات خواند، آشنا كرد و پریشتینا را مسوول این ناآرامی ها دانست.

دبیر كل سازمان ملل متحد در طی اقامت خود در بلگراد با 'ایویتسا داچیچ' قائم مقام نخست وزیر و وزیر كشور و همچنین 'ووك یرمیچ' وزیر امور خارجه صربستان دیدار و گفت و گو كرد.

بان كی مون در چارچوب سفر دوره ای خود ، بلگراد را به مقصد پریشتینا جهت دیدار با نمایندگان هیات غیر نظامی سازمان ملل و نمایندگان جامعه بین المللی و دیگر سازمان های بین المللی در كوزوو ترك می كند.

وی همچنین در پریشتینا بامقامات كوزوو نیز دیدار خواهد داشت.

دبیر كل سازمان ملل قبل از شروع سفر دوره ای خود به 6 جمهوری یوگسلاوی سابق گفته بود كه سفر وی به كوزوو در چارچوب قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل انجام خواهد شد.

آلبانیان تباران كوزوو در سال 2008 میلادی بطور یك جانبه استقلال كوزوو را از صربستان اعلام كردند.

صربستان اعلام یكجانیه استقلال كوزوو را قبول ندارد و آن را در تضاد با قطعنامه 1244 شورای امنیت و اصول حقوقی بین المللی و تمامیت ارضی كشورها می داند.

كوزوو بر اساس قطعنامه 1244 شورای امنیت سازمان ملل از ژوئن سال 1999 میلادی تحت قیمومیت هیات غیر نظامی سازمان ملل قرار دارد و نیروهای ناتو تحت نام 'كی فور' نیز از همان سال برای حفط امنیت و ثبات در سراسر كوزوو مستقر شدند.

اروپام**2061**1596





:: برچسب‌ها: سقوط , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: