روسیه احتمال استفاده گروههای مسلح در سوریه از سلاح های شیمیایی را فاجعه بار خواند
نوشته شده توسط : breketid

ویتالی چوركین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مقر سازمان ملل و در پاسخ به برخی نگرانی ها مبنی بر احتمال استفاده گروههای مخالف دولت دمشق از سلاح های شیمیایی اظهار داشت: استفاده از سلاح های شیمیایی برای تمام منطقه خاورمیانه خطرناك خواهد بود.

اظهارات این مقام عضو دائم شورای امنیت در حالی است كه مقام های رژیم صهیونستی و رسانه های غربی در نبردی رسانه ای مدعی شدند دولت دمشق قصد دارد از سلاح های شیمیایی استفاده كند.

هفته گذشته نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درباره موج تبلیغاتی رژیم صهیونیستی و غرب درباره استفاده از سلاح های شیمیایی توسط حكومت سوریه هشدار داد و بیان آن را مشكوك و با نیاتی شوم از ناحیه طرح كنندگان دانست.

بشار جعفری با تاكید بر اینكه برخی گروه های مخالف می خواهند از این سلاح ها علیه مردم سوریه استفاده كنند، گفت: این گروه ها و طرفداران خارجی آنها قصد دارند، پس از به كار گیری این سلاح ها، حكومت دمشق را متهم به استفاده از آن كرده و برای اجماع جهانی در جهت افزایش فشار به سوریه زمینه چینی كنند.

مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی نخستین بار مساله سلاح های شیمیایی سوریه و احتمال افتادن آن به دست القاعده یا استفاده علیه معترضان سوری را مطرح كردند.

سخنگوی وزارت خارجه سوریه نیز روز دوشنبه رسما این تبلیغات رسانه ای را رد كرده و گفت: دمشق هرگز از سلاح های شیمیایی در داخل استفاده نكرده و تنها ممكن است اگر هدف تجاوز دولت های خارجی قرار گیرد، علیه نیروهای مهاجم استفاده كند.

این مواضع رسمی خشم آمریكا و انگلیس را به همراه داشت و از تهدید سوریه به استفاده از این سلاح ها در مقابل تجاوز خارجی ابراز نگرانی كردند.

در چند ماه گذشته آمریكا، انگلیس و فرانسه همراه تركیه، عربستان و قطر در حال زمینه چینی برای حمله نظامی غرب به سوریه هستند.

اروپام 1908**1516





:: برچسب‌ها: حیوانات , نیویورک , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: