درگیری سنگین بین نیروهای امنیتی و طالبان در میدان‌وردک
نوشته شده توسط : breketid
حلی فدایی، والی میدان وردک

آقای فدایی ابراز خوشبینی کرد که عملیات جاری منجر به بهبود وضعیت امنیتی در منطقه خواهد شد

مقام‌های ولایت میدان وردک گفته‌اند که بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح طالبان درگیری سنگینی جریان دارد و دست کم چهار شورشی کشته شده‌اند.

حلیم فدایی، والی میدان به بی‌بی‌سی گفت که این درگیری روز سه‌شنبه، ۳ اسد/مرداد در پی عملیات پلیس برای نجات یک افسر و سه مامور پلیس از چنگ طالبان، در منطقه "جلریز" آغاز شد.

این چهار پلیس چهار روز پیش از سوی طالبان در میدان ربوده شده بودند که به گفته والی میدان‌وردک، در نتیجه این عملیات آزاد شدند.

آقای فدایی افزود: "تا حال چهار نفر از دشمن کشته شده و عملیات پاکسازی ما جریان دارد. طالبان در محاصره هستند و یک نفر مسلح را نیز دستگیر کرده‌ایم."

او همچنین گفت که در این عملیات نیروهای امنیتی افغان شرکت دارند و در صورت نیاز از نیروهای هوایی ناتو هم درخواست کمک خواهد شد.

در جلریز، منطقه‌ای که این عملیات در آن به اجرا گذاشته شده، طالبان دو روز پیش پنج غیرنظامی را کشتند و در اطراف اجساد آنها در جاده کابل-بامیان مین کار گذاشتند.

شاهدالله شاهد، سخنگوی والی میدان وردک به بی‌بی‌سی گفت که مسئول قتل آنها یک فرمانده طالبان به نام دل آغا است که در عملیات روز سه‌شنبه زخمی شده است.

آقای شاهد افزود که نیروهای امنیتی تلاش دارند که این فرمانده را، که به عنوان مسئول امنیتی گروه طالبان در منطقه جلریز فعالیت می‌کند، دستگیر کنند.

دره میدان

راه ارتباطی ولایت‌های بامیان، دایکندی و غور از دره میدان می‌گذرد و این منطقه به شدت نامن است

راه بامیان-کابل از منطقه جلریز می‌گذرد که اخیرا به شدت ناامن شده و انتقاد مسافران و گروه‌های سیاسی در منطقه برانگیخته است.

مسافران گفته‌اند که افراد مسلح وابسته به گروه طالبان در این منطقه خودروهای حامل آنها را متوقف و بازرسی می‌کنند و در برخی موارد آنها را با خود می‌برند و حتی می‌کشند.

حلیم فدایی، والی میدان وردک گفت که دزدان مسلح هم در منطقه فعال هستند و او ابراز خوشبینی کرد که عملیات روز سه‌شنبه منجر به بهبود وضعیت امنیتی در این راه خواهد شد.





:: برچسب‌ها: غروب , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: