آلمان فشار بر اسپانیا برای قبول نجات مالی‌ اروپا را رد كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، دولت آلمان در حالی‌ این اظهارات را بیان می‌ كند كه روز گذشته

'ولفگانگ شیوبله' و 'لوییس د گیندوس' وزیران اقتصاد آلمان و اسپانیا در مورد مسائل مختلف اقتصادی از جمله چگونگی‌ متوقف ساختن صعود غیر قابل كنترل خطر ریسك اقتصادی در اسپانیا به بحث و گفت وگو پرداختند .

برخی‌ از منابع خبری گفتند، دو وزیر در مورد تقاضای احتمالی‌ نجات مالی‌ از سوی اسپانیا صحبت كردند.

'جوهانس بلانكنهیم' سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان روز چهارشنبه در این باره تصریح كرد كه این حدس و گمان ها بی‌ معنی‌ و غیر منطقی‌ می‌ باشند و آلمان پیشنهادی به اسپانیا مبنی بر درخواست نجات مالی‌ نكرده است.

دولت اسپانیا روز سه شنبه پس از آنكه اعلام شد، سطح ریسك اقتصادی این كشور به ركورد نگران كننده 640 واحد رسیده است، تصمیم گرفت تمامی توان سیاسی خود را برای متوقف كردن فشار بدهی ها و بازارها كه شامل مذاكرات با آمریكا، فرانسه و آلمان می‌ باشد را بكار گیرد.

در این رابطه، وزیر اقتصاد اسپانیا در دیدار و گفت وگو با 'پییر مسكوویسی' همتای فرانسوی خود و به منظور كسب حمایت بر این امر تاكید نمود كه دولت اسپانیا در حال انجام تكالیف خود در داخل كشور است.

دو مقام همچنین در رویكردی مشترك خواستار اعمال فوری توافقات اتحادیه اروپا تصویب شده در 29 ژوئن سال جاری در بروكسل شدند كه بر مبنای آن سران اتحادیه اروپا توافق كردند اقداماتی در راستای حمایت از بانك ها و افزایش رشد اقتصادی در كشورهای عضو منطقه یورو صورت دهند.

بر اساس توافق صورت گرفته در این نشست، كشورهای اروپایی به صندوق های كمك مالی‌ اروپایی اجازه می‌ دهند تا به صورت غیرمستقیم به بانك ها كمك كنند.

در این زمینه دو مقام اسپانیایی و فرانسوی یاد آور شدند كه میزان بهره كنونی كه در رابطه با اوراق قرضه اسپانیا در بازارها رایج است، دور از واقعیت بوده و بیانگر پایه های اساسی‌ اقتصاد، قدرت رشد و كنترل بدهی داخلی اسپانیا نیست.

اروپام**1234**1368**





:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: