همانا پروردگارت در كمین گاه است
نوشته شده توسط : breketid

جنگ تحمیلی كه در 31 شهریور 59 از جانب صدام حسین رییس جمهوری عراق به ایران تحمیل شده بود هشت سال بعد یعنی در سال 67 با پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران پایان پذیرفت، با پذیرش این قطعنامه صدام كه در تنگنای سیاسی و نظامی قرار گرفته بود و حق تجاوز به خاك ایران را نداشت، از گروهك سرسپرده منافقین استفاده كرد.

گروهك تروریستی منافقین با خیالی واهی گمان كرد، بدلیل آتش بس بین نیروهای عراقی و ایرانی اوضاع كشور نابسامان است ‏و زمینه برای ورود به عرصه سیاسی كشور فراهم و فرصت برای فتحی ناجوانمردانه برای آنها مهیاست!

آنان فرصت را غنیمت شمرده و در نشستی مشترك با رژیم بعث عراق به این نتیجه رسیدند كه با یك عملیات نظامی با حمایت ارتش صدام و خصوصا نیروی هوائی آن رژیم، به خاك میهن اسلامی حمله ور شوند و نظام جمهوری اسلامی را نابود كنند.

نیروهای این گروهك از محورهای فكه و مهران، طی دو عملیات با عناوین 'آفتاب' و 'چلچراغ' اقدام نظامی خود را برای ورود به ایران آغاز كردند. هدف آنها از این عملیات، تصرف خاك ایران و تسخیر چند شهر و رسیدن به تهران بود. آنان در نظر داشتند با وارد كردن 13 تیپ نیروی رزمی به تهران، ضمن اشغال مراكز مهم، به خیال خود قدرت را به دست گیرند.

عملیات آغاز شد؛ طبق زمانبندی نیروها باید ساعت 6 بعدازظهرسوم مرداد 1367 به شهركرند و ساعت 8 شب به اسلام آباد و 10 شب به كرمانشاه رسیده و در این شهر، دولت خویش را اعلام كنند. آنان در ساعت های مقرر به كرند و اسلام آباد رسیدند و با ورود به این شهر با قطع برق و ارتباط مخابراتی، تیراندازی و آشفته نمودن اوضاع، قصد داشتند مردم را به هراس انداخته و با خود همراه كنند. كه این نقشه آنان با عدم همراهی مردم روبرو شد.

درهمین اثنا، نیروهای سپاه و مردم، با دشمن درگیر شدند كه به دلیل عدم انسجام نیروها و آمیختگی منافقین با مردم، اوضاع از كنترل نیروهای نظامی خارج شد و شهر به تصرف دشمن درآمد.

آنها پیشروی را ادامه دادند تا اینكه در مسیر اسلام آباد- كرمانشاه در گردنه حسن آباد، نیروهای نظامی ایران آنها را غافلگیر و از حركت آنها ممانعت بعمل آوردند.

رزمندگان غیور در فاصله 200 متری آنان، در ارتفاعات 'چهارزبر' ضمن تشكیل خط پدافندی، با نیروهای دشمن درگیر شدند و با محاصره شهر اسلام آباد، ضمن پاكسازی و آزاد كردن شهر، به منظور انسداد عقبه و راه فرار دشمن، سه راه اسلام آباد- كرند را قطع كرده و منافقین را از دو سمت محاصره كردند.

پنجم مرداد ماه، سه دستگاه از خودروهای منافقین كه آرایش نظامی خاصی داشتند، موفق شدند به داخل خط نیروهای خودی نفوذ كنند اما خودرو اولی توسط نیروهای اسلام منهدم و به خودروهای دیگر نیز خساراتی وارد آمد و تمام سرنشینان آنها كشته شدند و از داخل خودروها نیز مقادیر زیادی مواد منفجره قوی و همچنین یك دستگاه شنود بی سیم و اسناد و وسایل دیگر به دست آمد.

عملیات مرصاد(كمین گاه) در پنجم مرداد 1367 با رمز مبارك 'یا علی ابن ابیطالب (ع)' در غرب استان كرمانشاه به منظور مقابله با منافقین آغاز شد.

در این عملیات سه گردان از تیپ نبی اكرم (ص)، مسلم و یك گردان از ایلام به اسلام آباد حمله كردند. منافقین تصور می كردند كه به سان روزهای قبل نیروهای عراقی در این مناطق حضور دارند، حال آنكه عراقی ها عقب نشینی كرده و منطقه در دست نیروهای ایرانی بود. به همین دلیل، نیروهای خودی توانستند به راحتی از این محور وارد اسلام آباد شوند و سازماندهی منافقین را در داخل شهر برهم زنند و این شهر را از وجود این گروهك تروریستی پاكسازی كنند.

در این عملیات،‌ 1600 تا 2000 تن از نیروهای منافقین به هلاكت رسیدند و حدود هزار تن زخمی شدند كه در میان كشته شدگان و اسرا تعداد زیادی از كادرهای سازمان و فرماندهان تیپ­ها دیده می­شدند.

این عملیات با موفقیت به پایان رسید، ‌گروهك منافقین پس از تحمل یك شكست استراتژیك در هفتم مرداد 1367 رسما اعلام كرد از شهرهای اسلام آباد و كرند عقب نشینی كرده است و این اعتراف به فراری بزرگ بود كه برای آنان ذلت و خواری و برای ملت ایران، پیروزی، سربلندی و افتخاری ماندنی را رقم زد.

یادآوری این عملیات، باردیگر مردم مبارز و متدین ایران اسلامی، را در عزم خود برای مقابله با توطئه های دشمن، قوی تر می سازد آنان كه در رویدادهای مختلف امدادهای الهی و سلحشوری های هموطنان خود را دیده و لمس كرده و شاهد بازگشت مكرمكاران به خودشان بوده اند .

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: سبز , به من ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: