زمینه های زیادی برای گسترش همكاری با مكزیك وجود دارد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اكبر جوانفكر روز شنبه در دیدار 'كارلوس تیرادو زاوالا' سفیر مكزیك در تهران، ضرورت گسترش همكاری های دو كشور در بخش رسانه را یادآور شد و افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای گسترش دامنه فعالیت های خود در خارج از كشور ایجاد دفتر نمایندگی در مكزیك را پیش بینی كرده است كه امیدواریم این موضوع با همكاری و مساعدت دولت مكزیك هرچه سریعتر محقق شود.

مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری همچنین با یادآوری همكاری های فرهنگی میان دو كشور، به موضوع تحصیل جمعی از دانشجویان ایرانی در مقاطع عالی در دانشگاه های مكزیك اشاره كرد و این موضوع را فرصتی برای گسترش و تقویت بیش از پیش روابط میان دوكشور دانست.

مدیرعامل ایرنا، مكزیك را كشوری بزرگ، مهم و تاثیرگذار در عرصه های گوناگون منطقه ای و بین المللی دانست و گفت: گسترش روابط با مكزیك برای ایران حائز اهمیت است.

در این دیدار كه در دفتر مدیرعامل ایرنا در سازمان مركزی خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شد؛ 'كارلوس تیرادو زاوالا ' اظهار داشت: تهران و مكزیكوسیتی از روابط خوبی به ویژه در زمینه های فرهنگی برخوردارند.

این دیپلمات مكزیكی كه در چهار سال اخیر به عنوان سفیر مكزیك در تهران مشغول فعالیت بوده است ؛ حضور تعداد قابل توجهی از دانشجویانی ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های مكزیك را حاكی از عمق روابط فرهنگی دو كشور و ملت دانست.

وی همچنین دوره چهار ساله ماموریتش در تهران را به خاطر مهربانی و میهمان نوازی مردم ایران دورانی به یاد ماندنی همراه با خاطرات خوب توصیف كرد.

زاوالا همچنین با بیان اینكه سفارت مكزیك در تهران به ویژه در طول چهار سال اخیر فعالیت های زیادی برای معرفی ویژگی های مهم و مثبت ملت ایران به مردم مكزیك انجام داده است، گفت كه اخیرا مراسمی با موضوع معرفی شعر و ادب فارسی در مكزیك برگزار شد و یك كتاب شعر از شاعران نامی ایران به زبان اسپانیولی منتشر گردید.

جوانفكر و زاوالا در این دیدار همچنین به تلاش های ارزنده دو كشور در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره كردند.

دوطرف با بیان اینكه تعداد زیادی از نیروهای انتظامی و پلیس هر دو كشور در این راه جان خود را از دست داده اند، بر اهمیت و ضرورت ادامه این مبارزات تاكید كردند.

تیرادو زاوالا پس از چهارسال فعالیت دیپلماتیك در ایران ، این هفته به كشورش بازخواهد گشت.

سیام / 1723*





:: برچسب‌ها: روز , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: