تعیین بندر بن سلطان نشان داد كه معارضین در عربستان قدرتمند شده است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از بیروت، این روزنامه افزود: وضعیت و معادلات داخلی عربستان سعودی تغییرات زیادی داشته به شكلی كه نظام این كشور حالت دفاع از خود گرفته است.

این روزنامه می افزاید: در رابطه با لبنان، مقامات عربستانی در ابتدا با گفتگوهای ملی موافق بودند؛ آن هم در دولتی كه مقاومت نفوذ بسیار زیادی در آن دارد اما با وجود 'بندر' اوضاع تا حدودی تغییر كرده، چرا كه سرنوشت دولت لبنان در مركز توجه و تلاش وی قرار گرفته و همین قدر كافی است كه بگوییم 'ولید جنبلاط' رییس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه در این شرایط بر اساس حساب و كتاب های دقیق خود به سرعت خط مشی خود را تغییر داده است.

وی پیش از اینكه به ریاض سفر كند، دو نامه جداگانه از 'وئام وهاب' رییس حزب توحید عربی و 'فایز شكر' دبیركل حزب بعث لبنان كه هر دو متمایل به جریان هشت مارس هستند، دریافت كرده كه هر دوی آنها تذكراتی را برای جنبلاط در خصوص موضع گیری هایش داشتند.

این روزنامه می افزاید: حال با این شرایطی كه اوضاع در سوریه بسیار بالا گرفته و هیچ چشم اندازی درخصوص رسیدن این كشور به مرحله انتقالی وجود ندارد، دولت 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان در بین كشمكش های عربستان و محور مقاومت گرفتار شده است.

اكنون باید دید كه آیا پس از تعطیل شدن نشست های گفتگوی ملی لبنان (با تلاش های پیگیر مقامات عربستانی) الان نوبت به این رسیده كه دولت میقاتی نیز توسط آنها تضعیف شده و وی را به سوی استعفا سوق دهند؟

الجمهوریه ادامه می دهد: مساله به این سادگی ها نیز نیست؛ ممكن است كه میقاتی در شرایطی كه آمریكایی ها و اروپایی ها نیز به ماندنش چراغ سبز نشان داده اند، بر سر دولت خود باقی بماند.

كشورهای غربی دل خوشی از تركیب دولت میقاتی ندارند اما به خوبی می دانند كه سقوط این دولت به معنای روشن شدن فتیله انفجاری است كه در این صورت نهایتا به منهدم شدن تمام لبنان خواهد انجامید.

خاورم**2024**1030 *2047**





:: برچسب‌ها: زرد , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: