نرخ بیکاری جوانان ۲۰ تا ۲۴ ساله عربستانی به ۲۸ درصد رسید
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بیزینس 24 ، بانک ملی تجاری عربستان اعلام کرد گر چه کشورهای عربی تولید کننده نفت خلیج فارس پایین ترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای جهان در اختیار دارند ولی به علت وابستگی شدید بازار کار این کشور به نیروی کار مهاجر با رشد فزاینده نرخ بیکاری در بین جوانان روبرو هستند .

بر اساس این گزارش ، نرخ بیکاری در بین شهروندان شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس به مراتب بیشتر از نرخ بیکاری در بین نیروی کار مهاجر در این کشورها شده است . بر این اساس ، بحران بیکاری به خصوص در بین جوانان کشورهای عربی به یکی از مهمترین چالشهای این کشورها تبدیل شده است .

این گزارش افزود ، افزایش نرخ بیکاری در بین جوانان کشورهای عربی به مراتب بیشتر و حساس تر از بیکاری در بین سایر گروههای سنی است .  نرخ بیکاری در بین جوانان 15 تا 19 سال عربستان سعودی به بیش از 27.3 درصد رسیده است . این رقم در بین جوانان 20 تا 24 ساله نیز به بیش از 28 درصد رسیده است . نرخ بیکاری در بین جوانان 25 تا 29 ساله عربستان نیز به بیش از 14.3 درصد رسیده است .

نرخ بیکاری جوانان اماراتی سه برابر میانگین نرخ بیکاری این کشور است. در حالی که نرخ بیکاری امارات به 4 درصد رسیده است نرخ بیکاری در بین جوانان این کشور بیش از 12.1 درصد است . در کویت نرخ بیکاری در بین جوانان 20 تا 24 ساله بیش از 36.3 درصد و در بین جوانان 25 تا 29 ساله نیز بیش از 17.4 درصد است . بیکاری در بین جوانان 30 تا 34 ساله کویت نیز به بیش از 10.1 درصد رسیده است .

این گزارش نشان می دهد نرخ بیکاری در بین زنان در کشورهای عربی بیشتر از مردان است . در سال 2011 میلادی نرخ بیکاری زنان عربستان به بیش از 28.4 درصد رسیده است در حالی که این رقم در بین مردان این کشور به 6.9 درصد می رسید . بیش از 75 درصد افراد جویای کار در عربستان را زنان تشکیل می دهند . بیش از 78 درصد زنان بیکار در عربستان تحصیلات دانشگاهی دارند ولی این رقم در بین مردان این کشور که تحصیلا دانشگاهی دارند کمتر از 24 درصد است .

نرخ بیکاری در بین زنان اماراتی نیز به بیش از 28.1 درصد می رسد در حالی که این رقم در بین مردان 7.8 درصد بوده است . نرخ بیکاری زنان قطر نیز به بیش از 8 درصد رسیده در حالی که این رقم برای مردان به کمتر از 1.7 درصد می رسد . زنان قطری بیش از 77 درصد جمعیت بیکار این کشور را تشکیل می دهند .





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: