كسب سهمیه المپیك نشان از رشد ورزش شمشیربازی ایران است
نوشته شده توسط : breketid

'آرمن ناواساردیان' كه دارنده سه مدال جهانی در رشته شمشیربازی است، روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: كشور ایران برای نخستین بار یك سهمیه در بازی های المپیك لندن دارد و این در حالی است كه امسال كشور ارمنستان با وجود پیشینه مدال آوری در این رشته، نماینده ای در بازی های المپیك لندن ندارد.

وی بیان داشت: امروزه كشور ایران همتراز با كشورهایی نظیر ژاپن و كره جنوبی توانسته به عنوان یكی از قدرت های شمشیربازی قاره آسیا تبدیل شود و قطع به یقین این روند رو به رشد در بازی های المپیك آینده درخشان تر خواهد بود.

این مربی ارمنستانی با تاكید بر رشد و شكوفایی رده های سنی پایه رشته شمشیربازی گفت: كشور ایران اگر می خواهد در این رشته در سال های آینده به موفقیت برسد باید در رده های سنی پایه، سرمایه گذاری خوبی داشته باشد.

این مربی ارمنستانی خاطرنشان كرد: كشور ایران در بازی های المپیك 2016 می تواند حداقل سه نماینده داشته باشد و باید تا شروع المپیك بعدی، برنامه ریزی اساسی در این رشته صورت گیرد.

وی ضمن ابراز رضایت از حضورش در استان همدان گفت: شمشیربازی استان همدان از امكانات خوبی برخوردار است و مهم تر از همه اینكه استعدادهای بالقوه ای در این استان وجود دارد و در حال حاضر در اردوهای تیم ملی ورزشكاران زیادی داریم.

این مربی سازنده ارمنستانی خاطرنشان كرد: در استان همدان شمشیربازان مستعدی نظیر سامان آزادیان، حسام همدانی و علیرضا سلیمانی فعالیت دارند كه هر سه بسیار با هوش و پرتلاش هستند.

وی افزود: به طور حتم شمشیربازان همدانی می توانند آینده بسیار خوبی برای این استان رقم بزنند و در صورتی كه برنامه ها به همین روال طی شود در المپیك بعدی، استان همدان می تواند دارای سهمیه باشد.

7520/575

ورزشی. ** 1589 **





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: