ایران و مصر خواستار گسترش روابط دو كشور در بخش حج شدند
نوشته شده توسط : breketid

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر كه به دعوت رییس سازمان امور دیانت تركیه برای شركت در نشستی با حضور علمای برخی از كشورهای اسلامی در استانبول بسر می برد ، در دیدار امروز - دوشنبه - خود با مفتی مصر در باره مباحث فرهنگی دو كشور به گفت وگو پرداخت و پیروزی انقلاب مردم مصر را نیز به وی تبریك گفت .

مفتی مصر نیز در این دیدار ضمن استقبال از همكاری های فرهنگی دو كشور ایران و مصر آمادگی قاهره را برای گسترش همكاری در زمینه حج با تهران را اعلام كرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین در حاشیه این نشست با نمایندگان كشورهای تونس ، اردن و سودان نیز دیدار و گفت وگو كرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به همراه هیات ایرانی به دعوت سازمان امور دیانت تركیه برای شركت در نشستی سه روزه با حضور شماری از علمای كشورهای مختلف به استانبول سفر كرده است.

در نخستین روز از نشست استانبول كه به دعوت سازمان امور دیانت تركیه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ' قاضی عسكر ' نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و شمار زیادی از علمای جهان اسلام به بررسی تحولات منطقه پرداختند و ضمن محكوم كردن قتل عام مسلمانان در میانمار ، خواستار حضور مجامع بین المللی در این كشور شدند.

'محمد گورمز' رییس سازمان امور دیانت تركیه در این نشست با تاكید بر اهمیت 'سلام' در فرهنگ اسلامی گفت: در این ماه مبارك با تجمع در استانبول پیام برادری و اسلامی خود را نثار همه مسلمانان جهان می كنیم

این نشست به مدت سه روز تحت عنوان 'جهان اسلام در ماه مبارك رمضان در استانبول گردهم می آید'، ادامه خواهد داشت.

علمای ایران ، عراق ، مصر ، روسیه ، تونس و چندین كشور دیگر دیروز همچنین از مساجد 'سلطان احمد' و 'ایاصوفیه' و موزه 'توپكاپی' دیدار كردند.

خاورم **230*1423





:: برچسب‌ها: تصویر , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: