منابع خبری تركیه از زخمی شدن یك خبرنگار ترك در حلب خبر دادند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، این منابع خبری نوشتند: ' سنان گل ' خبرنگار و عكاس خبرگزاری آناتولی كه به حلب اعزام شده بود، در منطقه 'صلاح الدین' از ناحیه پا زخمی شد.

به نوشته این منابع خبری ، این خبرنگار ترك نخست به بیمارستانی در شهر حلب انتقال یافت و سپس توسط مخالفان دولت سوریه به بیمارستانی در شهر كلیس در تركیه منتقل و از آنجا برای مداوا به بیمارستانی در استانبول اعزام شد.

پایگاه های اینترنتی سوریه پیش از این از كشته شدن 'عمار ابازید' خبرنگار شبكه تلویزیونی العربیه كه به طور غیر قانونی در درعا (جنوب سوریه) فعالیت می كرد، خبر داده بودند.

این منابع خبری نوشتند كه وی در جریان درگیری ارتش سوریه با گروه های مسلح در یكی از مناطق استان درعا كشته شد.

ابازید پس از بروز ناآرامی در سوریه فعالیت خود را آغاز كرد.

این منابع همچنین افزودند كه ظرف دو روز اخیر 'عمر خشرم' خبرنگار شبكه الجزیره نیز كه به همراه گروه های مسلح از تركیه وارد خاك سوریه شده بود، در یكی از مناطق حلب (شمال سوریه) زخمی شد.

وی پس از اصابت تركش به بدنش برای مداوا به تركیه منتقل شد.

دفتر الجزیره در دمشق در ماه های اول بروز ناآرامی در سوریه به دلیل عملكرد غیر حرفه ای آن و تظاهرات اعتراض آمیز مردم بسته شد.

از آنجایی كه این دو خبرنگار بدون كسب اجازه از مقامات سوری فعالیت می كردند، دولت سوریه از لحاظ قانونی هیچگونه مسئولیتی در قبال آنها ندارد.

روزنامه 'الوطن' چاپ سوریه چند روز قبل نوشته بود كه حدود 10 خبرنگار خارجی به همراه گروه های مسلح از تركیه وارد حلب (شمال سوریه) شدند.

پیش از این نیز خبرنگاران خارجی به صورت غیر قانونی وارد شهرك باباعمرو در استان حمص (مركز سوریه) شده بودند كه دو خبرنگار آمریكایی و فرانسوی از آنها كشته شدند.

خاورم** 230** 1506





:: برچسب‌ها: اقیانوس , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: