شرایط سینمای كشور در بخش مخاطب مساعد نیست
نوشته شده توسط : breketid

'پرویز شیخ طادی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مخاطبان با فیلم های دفاع مقدس همچون 'روزهای زندگی' در اكران برخورد خوبی داشتند اما در نهایت اكران این اثر سینمایی راضی كننده نبود.

وی گفت: شرایط سینمای ایران در بخش مخاطب مساعد نیست و 'روزهای زندگی' نیز قربانی این شرایط شد.

كارگردان فیلم سینمایی 'روزهای زندگی' یادآور شد: درباره نحوه اكران فیلم های دفاع مقدس خیلی سخن گفته ایم اما واقعا از دست ما این موضوع خارج شده و سینمای كشور با شرایط ایده آل فاصله دارد.

شیخ طادی ادامه داد: در حوزه نمایش و پخش با ایده آل ها فاصله داریم و در این عرصه بیش از هرچیزی نیاز به فرهنگسازی داریم.

وی تاكید كرد: مشكل كنونی سینما ریشه ای است و متاسفانه پردیس های سینمایی بر اساس تقسیم درست جغرافیایی ساخته نمی شوند.

كارگردان فیلم سینمایی 'سینه سرخ' توضیح داد: هر سالن سینمایی را به چند سالن كوچكتر تبدیل می كنیم و استانداردهای لازم را در ساخت این سالن ها در نظر نمی گیریم.

شیخ طادی گفت: وضعیت كنونی برخی سالن های سینمایی توهین به مخاطبان سینمای ایران است و حتی پرده های استفاده شده در برخی سینماها در حد استاندارد نیست.

وی ادامه داد: در عرصه سالن های سینمایی در وضعیت بلاتكلیفی قرار داریم و مخاطب به خاطر عدم ساخت سالن های سینمایی بر اساس تناسب جمعیت، برای رفتن به سالن هزینه بسیاری را متقبل می شود كه این امر در ریزش مخاطبان تاثیر بسزایی داشته است.

كارگردان فیلم سینمایی 'روزهای زندگی' یادآور شد: در عین حال توزیع سالن های سینمایی بر اساس فروش فیلم های سینمایی صورت نمی گیرد و وقتی فیلمی در حال فروش است باید سالن بیشتری به آن اثر داده شود.

شیخ طادی با اشاره به لزوم حمایت از اكران فیلم های سینمایی توضیح داد: اكران ها اسیر دعواهای كودكانه شده اند و هرشخصی بر اساس ابزاری كه در اكران دارد بر اساس لجبازی به صورت قبیله ای عمل می كند كه این روند به سود سینمای ایران نیست.

این كارگردان سینما تعداد سالن های سینمایی را پاسخگوی نیاز سینمای ایران ندانست و گفت كه با توجه به این شرایط باید تولیدات سینمای ایران كاهش یابد تا عرضه و تقاضا متناسب شود.

شیخ طادی ادامه داد: باید متناسب با جمعیت مناطق مختلف هر شهر، سالن های سینمایی احداث شود و نمی توان با تقسیم یك سالن به چند سالن كوچكتر مدعی شد كه سالن های سینمایی را افزایش داده ایم.

فراهنگ ** 1983 ** 1071





:: برچسب‌ها: مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 فروردين 0 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: