دومین یادواره 'تجلی بصیرت' در اغلب استان ها برگزار می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'حمید شاه آبادی' روز سه شنبه در نخستین جلسه سیاستگذاری یادواره 'تجلی بصیرت'، این رویداد را به عنوان یكی از مسیرهای حركتی جامعه هنر برشناخت و عنوان كرد: یادواره تجلی بصیرت، یك مسیر فكری و حركتی برای هنرمندان كشور است، یعنی راهی كه توسط هنرمندان پیموده شده و آنها امروز می خواهند با زبان هنر این مسیر را بیان كنند.

وی با تاكید بر ثبت یادواره هنری تجلی بصیرت در جدول یادواره ها و جشنواره های همه ساله معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال به دلیل همزمانی جشنواره تجلی بصیرت با ماه صفر، از واژه یادواره استفاده خواهیم كرد و از حضور اساتید و صاحب نام های عرصه های مختلف هنری بهره خواهیم برد.

شاه آبادی یكی از موارد برجسته این دوره از یادوره تجلی بصیرت را حضور گسترده استان ها دانست و متذكر شد: در نشست مدیران اداره كل استان ها در سرعین، بر حضور استان ها به میزان امكانات موجود در این یادواره تاكید شد كه این امر مورد استقبال مدیران قرار گرفت.

معاون امور هنری وزیر ارشاد افزود: از دیگر ویژگی های دومین دوره یادواره تجلی بصیرت، برگزاری نشست پژوهشی است تا هنرمندان با اهداف دشمن و راهكارهای مقابله با آن و همچنین مبانی و دیدگاه های مرتبط با 9 دی آشنا شوند.

وی ادامه داد: یادواره تجلی بصیرت قرار است در راستای یك حركت بنیادی در حوزه هنر باشد به این معنا كه برگزاری این یادوراه و دستاوردهای آن بگونه ای مسیر را روشن كند تا ما احساس كنیم یك حركت ماندگار تاریخی را به وسیله هنر به جامعه انتقال داده ایم.

به گفته شاه آبادی، بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی امروزه به واسطه اتفاقات هنری و بصری است كه در ذهن مردم ماندگار شده است.

معاون امور هنری وزیر ارشاد ضمن ابراز امیدواری برای افزایش تعداد رشته های بخش تجسمی نسب به دوره گذشته، افزود: فراخوان بخش نمایشنامه نویسی بلافاصله بعد از مراسم اختتامیه یادواره در سال گذشته منتشر شده و تا كنون آثار قابل توجهی به دبیرخانه رسیده است.

وی ادامه داد: امسال تلاش می كنیم تا همه بخش ها، جدول اجرا و برنامه های رقابتی داشته باشند تا هر بخش در مكان ویژه خود برنامه هایش را در ماه دی برگزار كند. بطور مثال آثار بخش تجسمی این دوره از یادواره تجلی بصیرت از 20 روز تا یك ماه در موزه هنرهای معاصر ارائه خواهد شد.

فراهنگ ** 9266 ** 1071





:: برچسب‌ها: روز , ماکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: