فعالیت های حوزه آموزش و پرورش باید براساس نقشه راه پیگیری شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، 'حمیدرضا حاجی بابایی' در نشست هم اندیشی با مدیران كل ستادی، سازمان های وابسته و معاونان خود، نگاه مقطعی به كار را نادرست خواند و افزود: بیش از 100 اقدام چون تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طی دو سال گذشته در این وزارتخانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینكه در پیش نویس نقشه جامع علمی كشور جایگاه آموزش و پرورش بسیار كمرنگ بود، اظهار داشت: امروز روح سند تحول بنیادین در نقشه جامع علمی كشور وارد شده است، به گونه ای كه در راهبرد كلان شماره شش این نقشه از حدود 53 راهكار مربوط به تولید علم، 28 مورد به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

وزیر آموزش و پرورش بیان كرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در كنار عنوان استاد دانشگاه واژه معلم آمده و این حاكی از جایگاه والای معلمان در این سند است.

حاجی بابایی به 67 اقدام ملی یا راهكار موجود در نقشه جامع علمی كشور كه به صورت مستقیم به آموزش و پرورش برمی گردد، اشاره كرد و گفت: وضعیت موجود در پیش نویس نقشه جامع علمی كشور در مورد جایگاه آموزش و پرورش در برنامه پنج ساله پنجم توسعه نیز وجود داشت كه با تلاش مسوولان، امروز در ماده 19 این برنامه 15 تا 16 بند و در حدود 20 راهكار كلان به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

** هم افزایی در آموزش و پرورش

وی با تاكید بر هماهنگی موجود در آموزش و پرورش آن را زمینه ساز هم افزایی دانست و افزود: هر قدر هماهنگی بیشتر شود، موفقیت بیشتری حاصل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینكه امروز فعالیت در آموزش و پرورش انتخابی نیست، اضافه كرد: این نگاه، شخصی یا دستوری نبوده بلكه بیان و اعتقاد خدمتگزاری از نظام جمهوری اسلامی ایران است كه خواهان موفقیت این نظام است .

** وجود نیروهای بالنده و اهل فكر

حاجی بابایی در ادامه این نشست وجود نیروهای بالنده، اهل فكر و اندیشه در آموزش و پرورش را یكی از محاسن این وزارتخانه دانست كه در آموزش و پرورش كل كشور وجود دارد.

وی گفت: ‌هر آنچه امروز باید در آموزش و پرورش انجام شود ریشه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه جامع علمی كشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام و برنامه پنجم توسعه دارد.

وزیر آموزش و پرورش فضای حاكم بر آموزش و پرورش را مطلوب توصیف كرد و ادامه داد: فضای امروز آموزش و پرورش به گونه ای است كه اجازه كار و فعالیت به مسئولان را می دهد.

اجتمام ** 1788 **1601





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: