30 اثر تاریخ و تمدن ایران، توسط مركز میراث مكتوب منتشر شد
نوشته شده توسط : breketid

' اكبر ایرانی ' شامگاه پنجشنبه در همایش بین المللی ' میراث علمی غیاث الدین جمشید كاشانی' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اهمیت میراث غنی بر جای مانده در حوزه علوم، این مركز از 18 سال پیش به نشر آثار ارزشمند گذشتگان روی آورده است.

وی افزود: اهتمام اصلی مركز میراث مكتوب بر احیا و چاپ آثار ارزشمند دانشمندان حوزه های مختلف به صورت نسخه برگردان و حروفی بوده است.

ایرانی، آثار منتشر شده در این مركز را در حوزه های ریاضی، طب، نجوم، سنگ شناسی، موسیقی، فیزیك و سایر حوزه های شكوفای علوم در قرن های گذشته دانست.

مدیر عامل مركز پژوهشی میراث مكتوب گفت: با توجه به اینكه در 30 سال گذشته علاقه محققان در حوزه تاریخ علم و شناسایی آثار ارزشمند گذشته بیشتر شده، این مركز سعی بیشتری در شناسایی و معرفی این آثار دارد.

ایرانی افزود: رونمایی از نسخه نفیس رساله ' محیطیه ' به خط كاشانی و نیز چاپ نفیس ترین نسخه شناخته شده آثار او به صورت فكسی میله در همین همایش از اقدامات جدید مركز میراث مكتوب است.

وی افزود: محققان ما با سفرهایی كه به هند، تركیه و كشورهای دیگر دارند، برخی از آثار تاریخ علم ایران را شناسایی و در مجله 'گزارش میراث' برای تحقیق و تصحیح به علاقه مندان و محققان معرفی می كنند.

وی با اشاره به اینكه برگزاری نشست های علمی و هدفمند با حضور محققان و صاحب نظران داخلی و خارجی برای تبادل نظر و معرفی مفاخر فرهنگ و تمدن ایرانی، اسلامی بسیار مفید است، گفت: این همایش دومین نشست تخصصی در نوع خود است.

ایرانی افزود: همایش بین المللی ' میراث علمی و فلسفی خواجه نصیر الدین طوسی ' در اسفند ماه سال گذشته اولین همایش علمی این مركز بود كه 40 مقاله آن به زودی منتشر خواهد شد.

وی همچنین به همایش میراث علمی غیاث الدین جمشید كاشانی اشاره و بیان كرد: 25 مقاله و پوستر كیفی و قابل قبول داخلی و خارجی نیز در این همایش ارایه شد.

وی گفت: با همت و اقدامات بسیار اساسی و اثر بخش پژوهشكده تاریخ علم دانشگاه تهران، شاهد تحولاتی عمیق در مقوله تاریخ علم در ایران و معرفی دستاوردهای آن به جهان خواهیم بود.

7431/1724/607





:: برچسب‌ها: خانه , انگور چینی , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: