روسیه از ادامه شهرك سازی رژیم صهیونیستی انتقاد كرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت خارجه روسیه، 'آلكساندر لوكاشویچ' روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: بارها اعلام كردیم ازسرگیری جدی مذاكرات فلسطین- اسراییل بر اساس قوانین و معیارهای بین المللی به منظور دستیابی به راهكار دوجانبه برای حل مناقشه در مرزهای سال 1967 به تامین شرایط مساعد نیاز دارد.

وی افزود: مطابق بیانیه اخیر گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه این امر در وهله اول باید با خودداری فلسطین و اسراییل از اقدامات تحریك آمیز و یكجانبه صورت گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: اما هنوز موفقیتی در این زمینه به دست نیامده است و در روزهای اخیر مقام های اسراییلی احداث 500 واحد مسكونی جدید در منطقه 'شیلو' را تایید كرده و احداث منطقه مسكونی دیگری به نام 'شووت راحل' را مصوب كردند.

لوكاشویچ خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه هر دوی این مناطق مسكونی در عمق سرزمین های فلسطینی در كرانه باختری رود اردن قرار گرفته اند، ادامه شهرك سازی در این منطقه نه تنها به برقراری گفت و گوها میان اسراییل و تشكیلات خودگردان فلسطین كمكی نمی كند بلكه ایجاد حكومت مستقل فلسطین را با دشواری مواجه می كند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان خود همچنین خواستار آزادی 24 نماینده مجلس فلسطین و رییس این مجلس شد و گفت: این افراد بطور قانونی در سال 2006 انتخاب شدند و اسراییل اكثر آنها را به اتهام های صوری و حتی بدون هرگونه اتهامی دستگیر كرده است.

وی افزود: این اقدام نمی تواند به ازسرگیری مذاكرات اسراییل و فلسطین كمك كند.

لوكاشویچ همچنین بر اهمیت اتحاد گروه های فلسطینی تاكید كرد و آن را عامل مهمی برای حل و فصل اختلافات میان فلسطین و اسراییل دانست.

اروپام/2242**518 ** 1574





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: