رقم های میلیونی یك مسافرت خارجی
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، كمتر از یك ماه به پایان سال جاری و آغاز سفرهای نوروزی باقیمانده و پیش بینی ها نشان می دهد كه به دلیل افزایش نرخ دلار و یورو در بازار، استقبال از سفرهای نوروزی خارجی نسبت به سال گذشته در بدترین حالت افزایشی نداشته باشد.

اما در میان همه پیش بینی ها و اظهار نظر مسوولان حوزه سفر و گردشگری مبنی بر كاهش تقاضای سفرهای خارجی در نوروز، برخی از هموطنان بی توجه به افزایش قیمت تورها، یكی از مقاصد گردشگری خارجی را برای سفر بر می گزینند.

نگاهی به آگهی دفاتر خدمات مسافرتی، گشتی در تارنماهای این دفاتر در اینترنت و حتی پیامك های ارسالی آنان نشان می دهد كه ایرانیان مقاصد متنوعی در سفرهای نوروزی دارند كه البته این موضوع بیش از آنكه به علاقه مندی آنان باز گردد، به هزینه های آن مربوط است.

آفریقای جنوبی، امارات، ارمنستان، گرجستان، لبنان، سوریه، تایلند، تركیه، هندوستان، چین، تونس، یونان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، انگلستان، برزیل، كانادا، مجارستان، اكراین، مكزیك، جزیره موریس، كره جنوبی و چین، سواحل خلیج فارس، مالزی و سنگاپور مقاصد گردشگری هستند كه دفاتر خدمات مسافرتی به مسافران عرضه می كنند.

قیمت این تورها بسته به مسافت، نوع هتل، نوع پرواز (داخلی و خارجی) و مدت اقامت متغییر است اما نكته ای كه در همه این بسته های مسافرتی مشترك بوده هزینه های سرسام آور آن است بخصوص آنكه اگر فرد بخواهد به صورت خانوادگی سفر كند.

نگاهی به میانگین قیمت تورهای خارجی كه بر اساس نرخ ارز دولتی محاسبه شده، نتایج جالبی در خصوص سود سرشاری كه كشورهای مقصد از سفرهای نوروزی هموطنان كسب می كنند، ارایه می كند.

*جاذبه های آفریقا

اگر دوست دارید در نوروز سری به آفریقای جنوبی بزنید و مواهب این طبیعی این خطه را تجربه كنید، باید 10 تا 12 روز در سفر باشید و برای هر نفر 7/6 میلیون تا 8/7 میلیون تومان هزینه كنید.

برای علاقه مندان به این نقطه از جهان جزیره موریس در ساحل جنوب شرقی قاره آفریقا و در میان اقیانوس آرام هم گزینه جالبی است؛ سفری هشت روزه كه بین 3/4 میلیون تا 5/4 میلیون تومان طلب می كند.

تونس كه یكی از مقاصد گردشگری برای اروپاییان به شمار می رود، در فهرست تورهای نوروزی دفاتر خدمات مسافرتی قرار دارد.

تورگردانان در سفر به تونس شما را به شهرهای سوس، حمامت و نابل می برند و طی سفر یك هفته ای باید حدود 2 میلیون 700 هزار تومان هزینه كنید.

**امارات پای ثابت جذب گردشگران ایرانی

هرچند بندر دبی پیشینه تاریخی ندارد اما یكی از گزینه های اصلی ایرانیان است؛ تورهایی كه به این مقصد ثبت نام می كنند، به طور معمول چهار روزه هستند و اگر گردشگر بخواهد در یك هتل سه ستاره در این شهر اقامت كند باید به ازای هر نفر 660 هزار تومان بپردازد.

این رقم برای یك هتل پر ستاره تر به قیمت ها بالای یك میلیون تومان می رسد.

** ارمنستان و گرجستان

ارمنستان گزینه بعدی سفرهای خارجی هموطنان در نوروز است كه تورهای در نظر گرفته شده برای این مقصد به طور معمول 6 روزه هستند كه هزینه این سفر هم بین 2/1 میلیون تومان تا 4/1 میلیون تومان متغییر است.

حال اگر بخواهید مقصد گرجستان را به این سفر خود اضافه كنید و علاوه بر شهر ایروان بازدیدی هم از تفلیس داشته باشید قیمت این تور به 6/1 میلیون تومان افزایش می یابد.

** سواحل مدیترانه

برای گردشگرانی كه به دنبال گشت و گذار در سواحل مدیترانه هستند، دفاتر خدمات مسافرتی تركیه و لبنان را تدارك دیده اند كه باید گفت سفر به بیروت برای هر گردشگر 2/1 میلیون تومان برآورد می شود.

این رقم برای تركیه كه سالانه پذیرای رقم قابل توجهی از ایرانیان است، با توجه به مقصد گردشگر یعنی شهرهای استانبول، آنتالیا، كوش آداسی و آنكارا متفاوت است.

ثبت نام در تور سفر به این همسایه ترك بین 900 هزار تومان تا 7/1 میلیون تومان را برای هر نفر طلب می كند.

سفر به دمشق سوریه نیز برای هر گردشگر بین 500 هزار تومان تا یك میلیون تومان هزینه دارد كه این مقصد گردشگری نیز برای گردشگران زیارتی حایز اهمیت است.

** اقیانوس هند

بخش شرقی اقیانوس هند برای گردشگران ایرانی مقاصد مختلفی دارد؛ از هندوستان و سنگاپور و مالزی گرفته تا تایلند و شرق دور كه انتخاب هر یك از این مقاصد رقمی بالای یك میلیون تومان هزینه را سرریز می كند.

سفر به شهرهای تایلند چندسالی است كه در بین ایرانیان باب شده است و به همین خاطر هم دفاتر خدمات مسافرتی تورهایی را به مقصد بانكوك، پاتایا و پوكت تدارك دیده اند.

عموم این تورها هشت روزه است و قیمتی بین یك میلیون تا 4/1 میلیون تومان طلب می كنند.

'هندوستان' دیگر مقصد مسافران ایرانی نیز دیگر پیشنهاد شركت های مسافرتی در نوروز است؛ دهلی، آگرا، جیپور، بمبئی، و گوآ از جمله شهرهایی هستند كه با ثبت نام در هر یك از تورها به آن سری خواهید زد.

تورهای هند به طور معمول هشت روزه هستند و رقمی معادل 1/1 میلیون تومان تا 8/1 میلیون تومان برای هر گردشگر هزینه دارد.

'مالزی و سنگاپور' هم دیگر گزینه مسافرت در اقیانوس هند است كه یك سفر هشت روزه به این مقصد با كمترین امكانات یك میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد و با افزایش خدمات این رقم تا 5/2 میلیون تومان می رسد.

** خاور دور

چشم بادامی های ساكن خاور دور هم چندسالی است كه به درآمد حاصل از ورود گردشگران ایرانی چشم امید بسته اند؛ برای این دسته از مسافران نوروزی شهرهای پكن، شانگهای، هانگزو در چین در نظر گرفته شده است.

البته سفر 11 روزه به سرزمین اژدهای زرد، پنج میلیون تومان ناقابل هزینه دارد و اگر هم بخواهید سه روز از سفر خود كم كنید باید سه میلیون 600 هزار تومان به عنوان هزینه سفر بپردازید.

تركیب 'سئول و پكن' هم گزینه دیگری است كه به گردشگران خاور دور ارایه می شود؛ سفری كه هزینه آن بالغ بر 5/5 میلیون تومان برآورد می شود.

** اروپا

سفر به برخی كشورهای اروپایی گزینه دیگر آژانس های مسافرتی است؛ برای این گونه سفرها كه عموما با آتن یونان كلید می خورد، سفر به چند كشور عضو اتحادیه اروپا نیز گنجانده شده است.

قیمت این سفرها با توجه به تعداد سفرهایی كه قرار است مقصد گردشگری شما باشند ( فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، اتریش، مجارستان و چك) متغییر بوده و هزینه ای بین چهار تا پنج میلیون تومان به هر فرد تحمیل می كند.

اگر هم قصد مسافرت به یكی از كشورهای اروپایی را دارید باید حاضر باشید كه هزینه را تا 6 میلیون تومان افزایش دهید.

نكته قابل توجه درباره سفر به كشورها اروپایی این است كه اگر تصمیم داشته باشید كه سفر خود را به یك شهر محدود كنید، هزینه شما نیز دو تا سه میلیون تومان از رقم های اعلام شده كمتر می شود اما سفر هشت روزه به انگلستان بیش از پنج میلیون تومانی را به سبد هزینه های گردشگر تحمیل می كند.

** اروپای شرقی

سفر به اروپای شرقی همچمون اكراین هم برای برخی از گردشگران قابل توجه است. این سفرها بین 7/1 میلیون تومان تا دو میلیون تومانی هزینه دارد اما در این سفر یك هفته ای بهتر است به اقامت در یك هتل سه یا چهار ستاره اكتفا كنید و در ارایه خدمات هتلداری و ترانسفر فرودگاهی انتظار معجزه نداشته باشید.

** نیم كره جنوبی زمین

ریودوژانیرو، سائوپائلو و آبشار ایگواسو سه مقصد اصلی در سفر به برزیل هستند؛ اگر برزیل را برای سفر انتخاب می كنید، 11 روزی در سفر خواهید بود.

البته یادتان باشد كه سفر به آمریكای لاتین و بازدید از نیمه جنوبی كره زمین برای هر گردشگر 8/5 میلیون تومان هزینه دارد.

استرالیا دیگر گزینه ای است كه در نیمكره جنوبی زمین واقع شده است و برای برخی بازدید از این نقطه حایز اهمیت است اما این كنجكاوی حدود 7/7 میلیون تومان برای آنان هزینه دارد.

** گردشگری دریایی

اگر جزو آن دسته از گردشگرانی هستید كه قصد دارید در ایام نوروز پایتان را از روی خشكی بردارید و دل به دریا بزنید، دفاتر مسافرتی دو گردشگری دریایی را آماده كرده اند.

یكی اینكه بین سواحل جنوبی خلیج فارس یعنی بنادر دبی، مسقط، ابوظبی و خصب با یك كشتی كروز در سفر باشید كه این سفر دریایی هشت روزه 5/4 میلیون تومان هزینه دارد.

اگر هم می خواهید با كشتی كروز بین سواحل ایتالیا، اسپانیا و فرانسه گشت و گذری داشته باشید باید هفت میلیون تومان هزینه كنید!

** چند نكته

نرخ های اعلام شده در این گزارش بر اساس نرخ دولتی ارز است اما اگر قصد مسافرت به خارج از كشور را دارید باید هزینه تور را به صورت ارز از بازار آزاد تهیه كرده و آن را به دفاتر خدمات مسافرتی پرداخت كنید زیرا نوسانات اخیر در بازار ارز سبب شده تا آژانس ها از دریافت ریالی هزینه تورهای خارجی امتناع كنند.

دیگر آنكه با توجه به ارزی كه هر گردشگر با خروج خود از سبد ارزی كشور خارج می كند به عقیده كارشناسان حوزه گردشگری بهتر است جهانگردی را از ایران آغاز كنید.

ایران سرزمین چهار فصل كه جزو پنج كشور تاریخی جهان و 10 كشور برتر برای طبیعت گردان است، گزینه مناسبی برای نوروز 91 است؛ در این فصل همه جای ایران زیبا و دل انگیز است و همنشینی با اقوام مختلف و آشنایی با فرهنگ كهن ایرانیان خستگی یك سال كار و تلاش را از تن می زداید.

فراهنگ ** 2025





:: برچسب‌ها: باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: