پاكستان سه فروند جنگندہ اف 16خود را از تركیه تحویل گرفت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه امروز شنبه نیروی ھوایی پاكستان، این كشور در ماه اكتبر سال 2010 میلادی برای بروز رسانی و نوسازی تمام جنگندہ ھای اف 16 با صنایع ھوا وفضای تركیه قرارداد همكاری امضا كرد.

در این بیانیه افزوده شده است: صنایع ھوا و فضای تركیه تا سال 2014 تمامی اقدامات بروز رسانی فناوری ھا و برنامه ریزی ھای موجود در جنگندہ ھای اف 16 پاكستان را تكمیل خواھد كرد.

نیروی ھوایی پاكستان در ھمین زمینه سری نخست اف 16 های بروز رسانی شدہ را از آنكارا وارد پاكستان كرد.

در بیانیه نیروی ھوایی پاكستان آمده است: برای استقبال از ورود این ھواپیماھای جنگندہ یك مراسم در پایگاہ ھوایی شھباز در جنوب ایالت سند با حضور 'وصیم الدین' جانشین فرماندہ نیروی ھوایی و دیگر مقامات ارشد پاكستان برگزار شد.

'مراد بایار' معاون سازمان صنایع دفاعی تركیه گفت: در ماہ جاری , پاكستان و تركیه ھمكاری ھای موفقیت آمیزی در زمینه فناوری ھای الكترونیك و سیستم ھای اطلاعاتی نظامی داشته اند.

مقامات پاكستانی اعلام كردند: سیستم دفاع ھوایی این كشور با برخورداری از جنگندہ ھای مدرن با ویژگی ساختاری خودكار كار آمدتر خواھد شد.

براساس این برنامه ، مھندسین و تكنسین ھای تركیه مسوولیت بروز رسانی و نوسازی جنگندہ ھای اف 16 نیروی ھوایی پاكستان را به عھدہ دارند.

گفتنی است، برنامه بروز رسانی و نوسازی جنگندہ ھای نیروی ھوایی پاكستان كه در سال 2010 با قراردادی با تركیه آغاز شده تا سپتامبر سال 2014 به پایان می رسد.

ھمچنین صنایع ھوا و فضای تركیه قطعات موردنیاز و موارد فنی خود را برای این برنامه طی قراردادی دیگر از دولت ایالات متحدہ امریكا دریافت می كند.

مھندسین ترك نیز در این اقدام، به تكنسین ھای نیروی ھوایی پاكستان آموزش ھا و دوره های لازم را ارائه می دھند.

آساق ** 1095**1392





:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: