سالانه بیش از 120 میلیون نفر به زیارت بقاع متبركه كشور مشرف می شوند
نوشته شده توسط : breketid

حجت الاسلام 'سیدمحمدكاظم موسوی' روز شنبه در مراسم دوره آموزشی مسئولان مراكز فرهنگی، قرآنی بقاع متبركه استان های خراسان شمالی، جنوبی و رضوی گفت: وجود بیش از هشت هزار بقعه متبركه و آرامگاه امامزادگان، 33 بقعه پیامبران، 993 آرامگاه مشاهیر و شخصیت های مذهبی و 950 باب سایر اماكن مذهبی زیارتی، ضرورت تدوین طرح جامع فرهنگی بقاع متبركه را بیش از پیش روشن می سازد.

وی با بیان اینكه این طرح، بقاع متبركه را در جهت رسیدن به قطب های فرهنگی كشور هدایت می كند افزود: ارتقای جایگاه و نقش بقاع متبركه در نقشه مهندسی فرهنگی كشور ، ترویج معارف قرآن و عترت در بین اقشار جامعه و تعامل سازنده با دیگر سنگرهای فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی بخشی از اهداف طرح جامع فرهنگی این بقاع است.

موسوی گفت: مقابله با جنگ نرم و ایجاد بصیرت در میان مردم، ایجاد مركزی برای پاسخگویی و برطرف كردن نیازهای فرهنگی و معنوی مردم منطقه و تولید فاخرترین مراسم، برنامه ها و محصولات فرهنگی در سطح جامعه از دیگر اهداف این طرح است.

موسوی با بیان اینكه سازمان اوقاف و امور خیریه كشور تدابیر ویژه ای را برای تحقق قطب فرهنگی بقاع متبركه اندیشیده است، افزود: این اقدامات در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری است.

وی افزود: اقدامات سخت افزاری این سازمان شامل تهیه و اجرای طرح جامع عمران، توسعه و احداث بقاع و اماكن متبركه كشور و اقدامات نرم افزاری شامل طرح ریزی برنامه های بلند مدت در بقاع و طراحی و اجرای برنامه های كوتاه مدت می باشد كه در دستور كار سازمان قرار گرفته است.

موسوی همچنین در این مراسم به فعالیتهای این سازمان در زمینه تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی كشور اشاره كرد و افزود: برگزاری محافل قرآن كریم در سطح استانی و ملی، راه‌اندازی كرسی تلاوت قرآن كریم، برنامه ترتیل خوانی، اجرای طرح قاری و مؤذن راتب ، اجرای مسابقات قرآن كریم، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن كریم، جلسات آموزش حفظ و قرائت قرآن كریم ، جلسات تفسیر وآشنایی با معارف قرآن كریم، برگزاری مسابقات كتبی مفاهیم قرآن و برگزاری طرح 'قرآن بخوانید عیدی بگیرید' بخشی از این فعالیت ها است.

در این مراسم 'سلمان روحی' برنامه ریز سازمان اوقاف كشور نیز از راه اندازی مركز فرهنگی ، قرآنی در همه بقاع امامزادگان كشور خبر داد و گفت: این مهم بر اساس سیاست های سازمان اوقاف برای تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی، راه اندازی می شود.

وی افزود: مركز فرهنگی قرآنی بقعه، مركزی است متشكل از مجموعه نیروهای فعال، متعهد، ارزشی، افتخاری و مردم نهاد كه توسط هیات امنای بقاع متبركه طبق شرایط اعلام شده از سوی سازمان برای اجرای برنامه های فرهنگی قرآنی بقعه متبركه ایجاد و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی كشور گفت: این امر با هدف بسترسازی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبركه به قطب فرهنگی و زمینه سازی برای حضور و مشاركت فعال جوانان و نیروهای متعهد و ارزشی در عرصه فعالیت های فرهنگی – قرآنی بقاع متبركه اجرا می شود./2

7491/664/330





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: