پاكستان حملات پھپادھای جاسوسی آمریكا را در خاك این كشور بی نتیجه دانست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، عبدالباسط این اظھارات را در پاسخ به سخنان باراك اوباما رییس جمھوری آمریكا مبنی بر اینكه پھپادھای جاسوسی این كشور شبه نظامیان مستقر در مناطق قبایلی پاكستان را مورد ھدف قرار می دھد، در اختیار رسانه های محلی قرار داده است.

وی در سخنان خود افزود: پاكستان حملات پھپادھای جاسوسی آمریكا را در محدودہ خاك خود در مناطق قبایلی ، غیر قانونی و اقدامی منفی می داند.

رییس جمھوری ایالات متحدہ آمریكا مدعی شده بود كه ھواپیماھای بدون سرنشین آمریكایی، عناصر طالبان و القاعدہ را در مناطق قبایلی پاكستان مورد ھدف قرار می دھد.

علاوہ بر این مسوولان دولتی آمریكا در پاسخ به پرسش كاربران اینترنتی در برخی تارنماهای اطلاع رسانی (گوگل و یوتیوب) نوشتند: بسیاری از حملات پھپادھای جاسوسی آمریكا در مناطق قبایلی تحت حكومت دولت فدرال پاكستان انجام شدہ است.

نیروهای آمریكایی بطور معمول به بهانه نابودی و مبارزه با تروریست ها توسط هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق قبایلی حمله می كنند و تاكنون عده زیادی از مردم بیگناه در این حملات قربانی شدند.

مقامات محلی در این باره ابراز داشته اند كه این نوع از حملات هواپیماهای آمریكایی به كشته شدن بسیاری از غیر نظامیان از جمله زنان و كودكان در مناطق قبایلی پاكستان منجر شده است .

بر اساس گزارش های منابع خبری و رسانه های پاكستان، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا در دوران ریاست جمهوری باراك اوباما نسبت به دوران ریاست جرج بوش بطور چشمگیری افزایش یافته است.

اكثریت مردم در پاكستان حملات پهپادهای آمریكایی را در خاك كشورشان غیر قانونی دانسته این اقدام را ناقض حاكمیت و تمامیت ارضی پاكستان عنوان می كنند.

آساق ** 1095**1479





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: