قدردانی از تلاش های ایران در زمینه كاهش اثرات بلایای طبیعی
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ' جوآن كلوس ' (Joan Clos) شامگاه شنبه در دیدار با 'علی نیكزاد ' وزیر راه و شهرسازی در محل وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز جهان با مسئله رشد سریع شهرنشینی مواجه است و باید بایكدیگر همكاری و تبادل نظر داشته باشیم .

وی با بیان اینكه اكنون بیش از 50 درصد جمعیت جهان در شهرها ساكن هستند،گفت: پیش بینی شده ظرف 25 سال آینده بیش از 62 درصد از مردم دنیا در سطح شهرها زندگی كنند .

' كلوس' كه طی سال جاری برای دومین بار به كشورمان سفر كرده و قرار است اقامت سه روزه ای در ایران داشته باشد، گفت: دفتر كاهش آثار بلایا اسكان بشر (هبیتات) در ایران دو تا سه سال فعالیت دارد و قابلیت زیادی را نشان داده كه علاوه بر ایران درمنطقه نیز فعال باشد .

وی افزود: كمك برای كاهش جمعیت شهری و جلوگیری از مخاطراتی كه ساكنان شهرها با آن مواجه می شوند ، از اقدامات مهمی است كه باید در این چارچوب تلاش های زیادی صورت گیرد .

این مقام سازمان ملل یادآور شد: زلزله های اخیر در هائیتی و شیلی خسارات و تلفات انسانی متفاوتی را برجای گذارد و آمارها نشان داد كه هائیتی از این رویداد آسیب پذیری زیادی داشت و این ناشی از كم توجهی به اجرای مقررات در زمینه احداث ساختمان ها و نادیده گرفتن قوانین بود .

وی اضافه كرد: دانش امروز بشری به ما كمك می كند تا در جهت مقابله با آثار و پیامدهای سوانح طبیعی به ویژه زلزله چگونه مواجه شویم و به ایمن سازی بپردازیم .

كلوس با بیان اینكه شهرهایی كه امروز درآنها ساكن هستیم، پایدار نیستند ، گفت : نیاز به مدل جدید شهرسازی وجود دارد و از ایده های نوین در این ارتباط باید بهره گرفت .

وی استقبال از شهرنشینی را ناشی از جذب 75 درصد تولید ناخالص ملی كشورها در این مناطق دانست و افزود: در شهرها ثروت زیادی تولید می شود و بخش عمده مالیات كشورها از شهرها به دست می آید .

این مقام سازمان ملل تصریح كرد: قرن 21 با چالش های جدید در موضوع شهرسازی مواجه است و این مسئله در كوتاه مدت برطرف نمی شود .

وی گفت : ایران دارای پیشینه دیرین در زمینه شهرنشینی است. بیش از پنج هزار سال در این عرصه حضور دارد و آثار تاریخی آن نیز به دست آمده است .

به گفته كلوس ، ادغام فرهنگ پارسی ، عربی و اسلامی آثار خود را در شهرسازی ایران آشكار كرده است و این موضوع در اصفهان به وضوح مشاهده می شود .

معاون دبیركل سازمان ملل و مدیراجرایی برنامه اسكان بشر ملل متحد تا هشتم اسفند ماه جاری میهمان كشورمان است .

اقتصام ** 1559**1601





:: برچسب‌ها: رودخانه ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: